Το τέλειο σώμα είναι το σώμα σας

«Δεν υπάρχουν δικαιολογίες», αυτή ήταν η λεζάντα κάτω από φωτογραφία (σέλφι) όπου περήφανη μαμά θαύμαζε στον καθρέφτη τους …κοιλιακούς της. Στη συνέχεια υπήρχε μια ολόκληρη παράγραφος όπου ούτε λίγο ούτε πολύ, η καλή «μαμά» εξηγούσε ότι όλα είναι θέμα θέλησης και σκληρής δουλειάς, τονίζοντας ότι τόσο απλά ο καθένας θα μπορούσε να έχει σώμα …σαν το δικό της.

Με κόπο συγκρατούσα το θυμό μου να μην σπάσω την οθόνη του κομπιούτερ μου στη προσπάθεια να πιάσω τη «μαμά» από το λαιμό. Δεν φτάνει η τηλεόραση, τα περιοδικά και όλα τα ΜΜΕ που έχουν δημιουργήσει ένα κόσμο από πρότυπα με σκελετωμένα μοντέλα στα όρια του θανατά, τώρα έχουμε και τις «μαμάδες» στο facebook και τις υπόλοιπες διαδικτυακές κοινότητες που όλο καμάρι μας δείχνουν τους κοιλιακούς τους ρωτώντας μας …εσύ τι κάνεις; Μια χαρά είμαι και τρώω μπακλαβά. Ζηλεύεις;

Ovi_greece_0817_010d.gifΚαι λέμε τώρα ότι εγώ θα αντιδρούσα έτσι γιατί έτσι κάνω πάντα αλλά η αλήθεια είναι ότι αφού έχεις δει όλες αυτές τις εικόνες, όχι μόνο στην τηλεόραση και στα περιοδικά αλλά και από υποτίθεται «καθημερινές μαμάδες» που βρίσκονται στη θέση σου με υποτίθεται τα προβλήματά σου και την καθημερινότητά σου, μετά πας στην παραλία. Κι εκεί είναι που νιώθεις όλοι να σε κοιτάνε και να ρωτάνε με τα μάτια τους: «ποια είναι η δικαιολογία σου για τα έξτρα κιλάκια;» Έτσι το λένε, κιλάκια, χαϊδευτικά. Κι όταν συμβαίνει αυτό, ό,τι τσαμπουκά και να έχεις τον χάνεις αυτοστιγμεί.

– 9 μαγιό που τονίζουν το σώμα σας.
– Αποκτήστε κοιλιακούς για την πισίνα
– Αποκτήστε το σωστό σώμα για την παραλία
– 10 Ασκήσεις για να αποκτήσετε το σωστό σώμα
– 27 τροφές για να φορέσετε το τέλειο μαγιό

Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους τίτλους που διαβάζεις κάθε καλοκαίρι ή καλύτερα λίγο πριν έρθει το καλοκαίρι, εκεί κάπου στα τέλη της άνοιξης και αναρωτιέσαι: τι στο διάολο είναι αυτό το …σωστό σώμα; Γιατί μεταξύ της Καρντάσιαν και της Εβαντζελίστα υπάρχει ένας κώλος διαφορά και ο δικός μου πιο πολύ προς την Καρντάσιαν πάει.

Λοιπόν, εγώ έχω ραγάδες από δυο γεννήσεις, το μέγεθος στα μπλουζάκια μου δεν λέει μικρό και στο κάτω κάτω της γραφής μετά από σαραντατόσα χρόνια γυναίκα και μαμά έχω ανακαλύψει ότι αυτό που είμαι δεν έχει καμιά σχέση ούτε με τις ραγάδες μου, ούτε με το μέγεθος της μπλούζας μου. Και όχι δεν υπάρχουν δικαιολογίες, ο τίτλος σύζυγος και μητέρα φτάνει και δεν είναι δικαιολογία, είναι επιλογή και ευχαρίστηση ακόμα κι αν ο τίτλος σύζυγος δεν κρατήσει για πάντα.

Τίποτα από αυτά όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπάρχουν όλοι αυτοί οι υπέρτιτλοι και οι διαφημίσεις και σου δημιουργούν την σχιζοφρενική αίσθηση ότι υπάρχεις εσύ η γυναίκα και μαμά αλλά θα έπρεπε ταυτόχρονα να υπάρχει κι αυτή με του κοιλιακούς που κοιτάει στον καθρέφτη και σου λέει ότι όλα είναι αποτέλεσμα θέλησης και κόπων, λες κι εσύ όλη μέρα κάθεσαι στον καναπέ τρώγοντας πατατάκια. Για να πω την αλήθεια για μια φορά να δω ένα άρθρο με τον τίτλο «Το τέλειο σώμα είναι το σώμα σας». Αυτό που έχω κι αυτό που εγώ βλέπω στον καθρέφτη.

Τώρα που το σκέφτομαι, έχω και μερικούς ακόμα τίτλους που θα ήθελα να δω:

– Το σώμα σας είναι έτοιμο για το μαγιό που σας αρέσει
– Να είσαι ο εαυτό σου, είσαι τέλεια.
– Βάλε το μαγιό που σου αρέσει κι αυτό που θα πρέπει να αρέσει στους άλλους.
– Στην πισίνα όπως είσαι, τώρα.
– Το σώμα σου είναι για παραλία

Και από κάτω να έχει φωτογραφίες γυναικών σαν εμένα.

Και ξέρετε τι μου τι δίνει περισσότερο; Όταν πας στην παραλία και βλέπεις τον άλλο με την στομαχάρα να φοράει μαγιό που ίσα κρύβει τον κώλο του, σαγιονάρα με τα νύχια άκοφτα ή στην ταβέρνα χωρίς μπλουζάκι ή πουκάμισο. Φαντάσου να έκανες εσύ το ίδιο. Φαντάσου το κράξιμο. Φαντάσου να μην είχες ξυρίσει τις μασχάλες πριν πας στη παραλία!

Λοιπόν κυρίες μου, το μαγιό που αρέσει σε σας και γρήγορα στην παραλία.

Σοφία Παπαντωνίου

Σχολιάστε

