Αναμνήσεις…

Καλοκαιρινές αναμνήσεις, μου φαίνονται σα δυο χέρια που αγκαλιάζουν όλες αυτές τις στιγμές που έχουμε ζήσει τόσο έντονα όλοι μας, που αρκετοί δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τις πιο όμορφες γιατί η κάθε χρονιά είναι και μοναδική.

Ovi_greece_0817_012c.gifΣτο μυαλό των περισσοτέρων όταν ακούμε καλοκαίρι, έρχονται αναμνήσεις από το παρελθόν των παιδικών μας χρόνων…τότε που ήμασταν ξέγνοιαστοι! Που δεν υπήρχαν κινητά, δεν υπήρχαν υπολογιστές, ούτε τέτοιου είδους …ανάγκες και περιμέναμε να ανάψουν τα φώτα του δρόμου για να γυρίσουμε στα σπίτια μας, και αν πάλι κάποιοι παίζαμε κοντά στα σπίτια μας περιμέναμε να ακούσουμε τα ονόματά μας από τις μητέρες μας που φώναζαν να γυρίσουμε στο σπίτι.

Και όταν ανοίγαμε την πόρτα οι μητέρες μας δεν χρειαζόταν να ρωτήσουν πώς περάσαμε. Έβλεπαν ένα πιτσιρίκι με χαμόγελο μέχρι τα αυτιά, ιδρωμένο και κατακόκκινο από τρέξιμο, με γδαρμένα πόδια – χέρια που το έπαιρναν με τα χίλια ζόρια για μπάνιο και μετά σε λίγα λεπτά ήμασταν ξαπλωμένα στο κρεβάτι και στο χέρι μας είχαμε ένα εισιτήριο για την είσοδο στον κόσμο των παιδικών ονείρων μας. Το πρωί βέβαια γινόταν άλλος κακός χαμός, να ξυπνήσουμε, να φάμε πρωινό αλλά πού μυαλό, θέλαμε να φύγουμε γιατί είχαμε κανονίσει να μαζευτεί η παρέα στο σπίτι κάποιου γειτονόπουλου για να παίξουμε…

Και μετά από λίγα χρόνια στην εφηβεία είχαμε τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών να «κερδίσουμε χρονιά» και μαζί η προετοιμασία για το επόμενο σχολικό χρόνο και πού μυαλό για οτιδήποτε άλλο, από μικροί στα βάσανα. Και όμως, πάλι θα ξεκλέβαμε χρόνο να συναντήσουμε τον έρωτά μας, ένα φιλί στα κλεφτά, λίγο βόλτα και μετά στεναχώρια που δεν θα ήμασταν μαζί λόγω διακοπών που θα κάναμε μαζί με τις οικογένειές μας σε διαφορετικά μέρη. Αν και είχαμε κινητά, το τηλέφωνο ήταν η No1 λύση… λιώναμε στο ακουστικό και από μέσα να ξεφωνίζουν οι γονείς «Κλείστοοο θα έρθει ο λογαριασμός στα ύψη!!!!» και τον επόμενο μήνα φυσικά μαζί με τα κλάματα του χωρισμού της σχέσης μας, κλάαααμα και για τις φωνές από τις δικούς μας για τον λογαριασμό του σταθερού! Καμία σωτηρία για τους έφηβους, για όλα φταίει ο έρωτας!

Μην πιάσω τι κάναμε όταν ήμασταν στο Λύκειο ή στο Πανεπιστήμιο, δεν θα τελειώσω ούτε αύριο.

Θεωρώ πως ίσως να έφερα κάποιες αναμνήσεις σας στην επιφάνεια.

Ομολογώ πως από τις διακοπές τρία βασικά στοιχεία θυμάμαι που ευχαριστιόμουν περισσότερο, την οικογένειά μου, τα βιβλία και τη θάλασσα. Και μου λείπει πολύ ο συνδυασμός αυτών γιατί το να βρίσκεσαι με την οικογένειά σου, να κάνεις κάτι που αγαπάς πολύ και να έχεις τη θάλασσα κοντά σου είναι ένας δυναμικός συνδυασμός.
Ωρωπός 1996, παρόλο που η γιαγιά μου έκανε παράπονα ότι πονούσε το κεφάλι της και ότι ζαλιζόταν (που δυστυχώς λίγο καιρό μετά είχε το πρώτο της εγκεφαλικό), για μένα ήταν λύτρωση που καταφέραμε να πάμε στον Ωρωπό, ίσως να μην είναι το ιδανικό μέρος για αρκετούς, αλλά το δωμάτιο που είχαν νοικιάσει οι δικοί μου για εκείνες τις δεκαπέντε ημέρες είχε ένα σοφιτάκι που παρόλο δεν μπορούσες να σταθείς όρθιος είχε ξύλινο πάτωμα. Είχα βάλει το στρωματάκι που είχα πάρει μαζί μου, έφτιαξα ένα αυτοσχέδιο κομοδίνο από κασόνι φρούτων που πήρα από ένα μανάβικο που υπήρχε εκεί και μια αυτοσχέδια κουρτίνα από πετσέτα για να μη με χτυπάει ο ήλιος το πρωί.

Δίπλα μου, επίσης, είχα βάλει το κασετόφωνο της μητέρας μου με τις κασέτες με τα hits εκείνης της εποχής και τι άλλο; Βιβλία!

Είχα πάρει κοντά στα 15 βιβλία (γκρίνια από σπίτι «- Μα θα τα διαβάσεις όλα αυτά μέσα τόσες λίγες μέρες; – Ναι θα τα διαβάσω. – Μα θα κάνεις και άλλα πράγματα εκεί, θα συναντήσεις και τους παλιούς σου φίλους. – Εγώ θα τα κουβαλήσω μαμά, δε θα κουβαλήσεις εσύ. – Μα γιατί να βαραίνεις την τσάντα σου άδικα…δεν είπα να μην πάρεις, να πάρεις απλώς όχι τόσα πολλά. – Και αν τα διαβάσω μετά τι θα κάνω; ΜΟΥ ΛΕΣ;; – Θα ακούσεις μουσική, θα πηγαίνεις βόλτα, θα κάνεις μπάνιο, τόσα πράγματα θα έχεις να κάνεις! Θα με σκάσεις! – Γκρ γκρ γκρ…. – Τι να σου πω; Κάνε ότι νομίζεις! Μη μου πεις όμως κακομοίρα μου, ότι σε πόνεσε η πλάτη σου, θα σε δείρω!»)

Όπως αντιλαμβάνεστε η έρμη μητέρα μου, είχε δίκιο γιατί όντως είχα τόσα πολλά να κάνω και να συναντήσω τόσους πολλούς παλιούς φίλους μου, που ναι διάβασα αλλά όχι όλα και τα κουβάλησα άδικα. Μέχρι σήμερα δεν της το έχω πει, αν και το ξέρει ότι είχε δίκιο. Όπως είμαι σίγουρη πως θα χαμογελάει διαβάζοντας το κείμενό μου. Είναι ηρωίδα!
(Έχει περάσει πολλά με τη χάρη μου…)

Η ωραιότερη ώρα για διάβασμα ήταν το μεσημεράκι που έπαιρνα ένα βιβλίο και έβαζα την καρέκλα μου σε ένα μπαλκονάκι τόσο μικρό που με το ζόρι χωρούσε την καρέκλα μου. Και όμως η δροσιά που είχε το μπαλκόνι αυτό, μαζί με τον καφέ μου παρέα διάβασα μερικά από τα πιο ωραία για μένα βιβλία. Όπως «Ο Αλήτης», «Τρελαντώνης» Πηνελόπη Σ. Δέλτα, «Ανεμοδαρμένα Ύψη» Μπροντέ, «Δον Κιχώτης» Θερβάντες, «Βασιλιάς Ληρ» Σαίξπηρ, « Ιφιγένεια εν ταύροις» Ευριπίδης.

Είναι τρομερό, το πώς μπορεί ένα σοφιτάκι, ένα μπαλκόνι, θάλασσα, καλή παρέα και λίγα βιβλία να αποτυπωθούν τόσο δυνατά στη μνήμη σου που όσα χρόνια και να περάσουν να νιώθεις τυχερός που τα έζησες!

Η κάθε χρονιά διακοπών που έζησα ξεχωριστή και μοναδική. Νιώθω τυχερή που έζησα αυτά τα καλοκαίρια με τις μουρμούρες από την οικογένεια, με τη θάλασσα, το κολύμπι, πετρούλες που αγαπάς για τα χρώματά τους και τα σχέδιά τους και ακόμη περισσότερα που ίσως ξεχνώ αυτή τη στιγμή.

Σκεφτείτε πόσοι άνθρωποι όχι τώρα που έχουμε την κρίση αλλά πόσα χρόνια από πριν δεν έχουν καταφέρει να πάνε διακοπές, λόγω των συνθηκών της ζωής τους.

Γι ‘αυτό πρέπει να χαιρόμαστε την κάθε στιγμή των διακοπών μας, γιατί είναι ευλογία να μπορούμε να πηγαίνουμε κάπου για διακοπές και αν δεν καταφέρατε να πάτε, δείτε το θετικά ότι θα κάνετε διακοπές στον χώρο και στην άνεση του σπιτιού σας!

Διατηρήστε τη θετική σκέψη και θα έρθουν καλύτερες στιγμές στη ζωή σας!
Καλές διακοπές σε όλους!

Αναστασία Πέρρου

********************************************

To κείμενο της Αναστασίας Πέρρου,
συμπεριλαμβάνεται στο 8ο τεύχος του ArsOvi
που μπορείτε να βρείτε, πάντα ΔΩΡΕΑΝ, ΕΔΩ!

Ovi_greece_0817_001a

Σχολιάστε

