Στις αγορές

«Κύριε Νάσο, πώς σας φαίνεται που βγήκαμε στις αγορές;»
«Παντελή, εγώ κι εσύ δεν βγήκαμε ποτέ σε καμιά αγορά. Ούτε καν τη λαϊκή»
«Εεεε;»
«Άσε που στη λαϊκή που πήγα το Σαββάτο νομίζω ότι όλα έχουν ακριβύνει.»
«Αστειεύεστε κύριε Νάσο όπως πάντα.»
«Βρε Παντελή, έχεις μετοχές; Έχεις ομόλογα;»

«Τι μετοχές κι ομόλογα κύριε Νάσο. Τον ένα μήνα πληρώνουμε το ρεύμα τον άλλο το νερό.»
«Και τότε γιατί καίγεσαι αν βγήκαμε στις αγορές;»
«Γιατί πώς θα πληρωθούν οι συνταξιούχοι κύριε Νάσο;»
«Εφορία πληρώνεις ρε Παντελή;»
«Αν δεν πληρώσω θα τα πάρουν μόνοι τους, κύριε Νάσο.»
«Άρα πληρώνεις.»
«Ναι.»
Ovi_greece_0717_034b.gif«Και τι κάνει το κράτος με τα λεφτά από την εφορία σου ρε Παντελή;»
«Ξέρω γω; Αγοράζει αεροπλάνα και τανκς;» «Ναι ρε Παντελή, αγοράζει αεροπλάνα και τανκς, αλλά τι άλλο κάνει;»
«Φροντίζει νοσοκομεία και σχολεία;»
«Υποτίθεται. Αλλά τι άλλο κάνει;»
«Πληρώνει συντάξεις;»
«Μπράβο Παντελή, το έπιασες το λόττο. Πληρώνει συντάξεις.»
«Ε, τότε γιατί βγήκαμε στις αγορές;»
«Στο πεζοδρόμιο βγήκαμε όπως κάνουμε τα τελευταία εκατό χρόνια Παντελή κι όχι στις αγορές.»
«Αστειεύεστε κυρ-Νάσο.»
«Δεν αστειεύομαι καθόλου Παντελή. Γιατί έχουμε μνημόνια ρε Παντελή;»
«Γιατί ο γερο Παπανδρέου δανειζόταν και ο Γεωργάκης μας έβαλε στο ΔΝΤ.»
«Ας αγνοήσουμε το δεύτερο μέρος και ας πάμε στο πρώτο Παντελή, και από πού δανειζόταν τα λεφτά ο γέρος Παπανδρέου, Παντελή μου;»
«Από τις τράπεζες.»
«Ποιες τράπεζες; Έπαιρνε τηλέφωνο στο υποκατάστημα της Εθνικής στο Καστρί κι έλεγε, τυλίξτε μου τρία δισεκατομμύρια και θα στείλω τον οδηγό το απόγευμα να τα πάρει;»
«Εεεε;»
«Από τις αγορές τα έβρισκε Παντελή, από τις αγορές που βγήκαμε χτες και έβαζε ενέχυρο ομόλογα Παντελή μου, τα μνημόνια που πληρώνεις εσύ τώρα.»
«Δηλαδή;»
«Δηλαδή, ο Τσίπρας όπως και ο Σαμαράς πριν από αυτόν, όπως ο Γιωργάκης και ο Κωστάκης πιο πριν μας έβγαζαν στις αγορές για να μας εκπορνεύσουν Παντελή.»
«Δηλαδή δεν ήταν καλό που βγήκαμε στις αγορές κύριε Νάσο;»
«Εξαρτάται από το τι λέει η ταυτότητά σου.»
«Δηλαδή;»
«Η ταυτότητά σου λέει τραπεζίτης;»
«Χαχαχαχαχαχα, ναι και σύζυγος Αγγελοπούλου.»
«Να υποθέσω ότι δεν λέει τραπεζίτης λοιπόν. Άρα αν δεν είσαι τραπεζίτης απλά μεγάλωσε το χρέος σου Παντελή μου γιατί βγήκαμε στις αγορές και δανειστήκαμε από τους τραπεζίτες για να τους πληρώσουμε τα επιτόκια από τα δάνεια που ήδη μας έχουν δώσει.»
«Και τότε γιατί πανηγυρίζουμε;»
«Κοίτα…»
«Άστο κυρ Νάσο κι είναι πολύ πρωί, αυτά είναι για σας τους γραμματιζούμενους. Εγώ ένα καλό νέο ήθελα να ακούσω.»

Και κάπως έτσι έφυγε ο Παντελής κι έσβησα κι εγώ το τσιγάρο μου και πήρα το ασανσέρ για τον όροφο που είναι το γραφείο μου.

Και έφτασα στον όροφο κι άνοιξε αυτόματα η πόρτα για να δω τη Σούλα από τη γραμματεία φορτωμένη με φακέλους και χαρτιά να μου χαμογελάει.

«Καλημέρα κύριε Νάσο, τα μάθατε; Βγήκαμε στις αγορές!»

Και δεν ήξερα αν έπρεπε να μουτζώνω προς Μαξίμου, προς Σύνταγμα, τη Σούλα ή τον εαυτό μου.

Θόδωρος Νάσος

 

Σχολιάστε

