Παρ …ενόχληση…

«Κύριε Θόδωρε, τι να σας φέρω από τις διακοπές;» Η Βούλα ετοιμάζεται για τις καλοκαιρινές της διακοπές. Δεν φεύγει τώρα αμέσως, σε ένα μήνα φεύγει αλλά από τη στιγμή που αποφάσισε το πού πάει, έκλεισε εισιτήρια και ξενοδοχείο για να μείνει κι είναι σαν να έχει φύγει.
«Την αγάπη σου βρε Βούλα,» απαντάω με χαμόγελο ξέροντας ότι αυτή ειδικά την ερώτηση θα την ακούσω πολλές φορές ακόμα τις βδομάδες που ακολουθούν και μέχρι να έρθει η ώρα η Βούλα να μπει στο καράβι και να φύγει.
«Αυτήν την κρατάω μόνο για τον άντρα μου κύριε Θόδωρε,» απαντάει η Βούλα κι εγώ μένω με τον στυλό στον αέρα. Στο μεταξύ η Βούλα έφυγε από την πόρτα του γραφείου μου, φαντάζομαι για να περάσει στον επόμενο που θα ήθελε δώρο κι εγώ συνεχίζω να μένω με τον στυλό στον αέρα και το στόμα ανοιχτό.

Ovi_greece_0717_013a.gifΓια λίγο συνέχισα να δουλεύω αλλά σύντομα άκουσα κάπου από τα βάθη του μυαλό μου την απάντηση που είχε δώσει πριν από λίγο η Βούλα, «Αυτήν την κρατάω μόνο για τον άντρα μου…» Τι είχα πει για να προκαλέσω αυτή την απάντηση; Υπήρχε τίποτα παράξενο στην απάντησή μου; Σαν χαλασμένο βίντεο έπαιξα πάλι την σκηνή, σε slow-motion στο μυαλό μου, και συνέχεια, αν και δεν έβρισκα τίποτα που να είναι παράξενο, όλο κι ένιωθα ότι υπήρξε κάτι παράξενο στην όλη συζήτηση.

«Ξέρεις κάτι ρε Θόδωρε, όσο γερνάς τόσο πιο παράξενος γίνεσαι.» Ο φίλος μου ο Γιάννης. Φίλος υποτίθεται.
«Και ναι και όχι,» πετάγεται η γυναίκα του, η Αλέκα. Έχουμε συναντηθεί για βραδινό ουζάκι μετά από μια μέρα στους 40 βαθμούς και με τα σπίτια μας να θυμίζουν περισσότερο φούρνο παρά σπίτι.
«Ωραία, άσε μια γυναίκα να σου βρει απαντήσεις. Τι είπε ρε Αλέκο; Μια αθώα απάντηση έδωσε.» Ο Γιάννης από πάντα φώναζε τη γυναίκα του Αλέκο και συνέχιζε την παράδοση που είχε ξεκινήσει ο πεθερός του. Η Αλέκα βλέπετε ήταν αγοροκόριτσο από γεννησιμιού.
«Δηλαδή εσένα θα σου άρεσε να μου ζητήσει κάποιος στο γραφείο την …αγάπη μου;»
«Αυτά είναι βλακείες και πας να με μπερδέψεις τώρα, ήταν μια απλή απάντηση.»
«Και που ξέρει η Βούλα αν ήταν απλή απάντηση και δεν ήταν υπονοούμενο;» Απαντάει η Αλέκα και κλείνει το μάτι πονηρά.
«Τι λες ρε Αλέκα; Την έχεις δει την Βούλα; Ρώτα εμένα που την έχω δει. Εντάξει, μπακούρι ο Θόδωρος αλλά όχι και απελπισμένο μπακούρι.»
«Πάρτα, να μην στα χρωστάω,» απαντάει η Αλέκα κάνοντας την γνωστή χειρονομία. «Τα ίδια λέγανε για σένα οι φίλες μου όταν τους είπα ότι θα σε παντρευτώ.»
«Μπα; Ποια; Ξέρω, η Μαρία η χοντρή.»
«Σιγά βρε αδύνατε.»
«Αυτό είναι στομαχικοί μυς κυρία μου.»
«Κοψίδια και μπίρα είναι.»

Εγώ δεν μιλούσα, αλλά και τι να πω; Μήπως την είχα προσβάλει την κοπέλα χωρίς να το θέλω; Μήπως θα έπρεπε να της ζητήσω συγνώμη; Κι αν πραγματικά δεν είχε καταλάβει τίποτα και το είχε πάρει σαν μια απλή απάντηση, μήπως με την συγνώμη μου την έκανα να σκεφτεί …διάφορα;

«Μην το σκέφτεσαι,» ψιθύρισε η Αλέκα, «δεν νομίζω ότι συμβαίνει τίποτα απλά στο μέλλον να είσαι πιο προσεκτικός».

Και πήγα σπίτι με ένα κεφάλι έτοιμο να εκραγεί. Ανοίγω την τηλεόραση ίσα να ξεφύγει το μυαλό μου και πέφτω σε αστυνομική σειρά. «Άντε,» αναστενάζω δυνατά, «τουλάχιστον να ξεφύγω λιγάκι με κανένα φόνο.» Και ο ντετέκτιβ της σειράς υποχρεώνεται να παρακολουθήσει σεμινάρια παρενόχλησης στο γραφείο κι εγώ έχω φρικάρει τελείως. Κλείνω την τηλεόραση και κάθομαι στο μπαλκόνι. Το ένα τσιγάρο μετά το άλλο και στο μυαλό μου σαν χαλασμένο γραμμόφωνο παίζουν συνέχεια τα λόγια μου.

Την επομένη πάλι στο γραφείο, πάλι εγώ κρυμμένος πίσω από το γυάλινο διαχωριστικό και λίγο πριν το μεσημεράκι να σου και η Βούλα πάλι στην πόρτα του γραφείου μου.

«Κύριε Θόδωρε, τι να σας φέρω από τις διακοπές;»
«Λίγο θυμάρι και ρίγανι βρε Βούλα.»
«Δηλαδή δεν θέλετε την αγάπη μου πια;» Κι εγώ κόκκαλο με τον στυλό στον αέρα και το στόμα ανοιχτό.

Θόδωρος Νάσος

 

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Παρ …ενόχληση…

Σχολιάστε

