…Ελεύθερος;

Βγαίνω το βράδυ και κάνω σαράντα βήματα μέχρι τη στάση. Για να δω ουρανό πρέπει να τεντώνω το λαιμό αριστερά και δεξιά, ανάλογα προς τα πού υπάρχει κενό ανάμεσα στα τσιμεντένια στενόμακρα κουτιά. Ένα αστέρι προλαβαίνω να ξεχωρίσω. Περίμενα πώς και πώς αυτή τη βραδιά ελευθερίας. Να βγω τη νύχτα έξω από το σπίτι, να ανακατευτώ με τον κόσμο που διασκεδάζει, να μη με νοιάξει το πώς θα γυρίσω, να μη με νοιάξει το ξυπνητήρι το πρωί, να γυρίσω χαράματα. Ελευθερία.

Ovi_greece_0617_016a.gifΠερπατώ πάνω σε άσφαλτο που καίει και δίπλα μου άρρωστα δέντρα μολυσμένα με κάποιο ζιζάνιο, σάπιους καρπούς που βαριούνται να προσπαθούν να ζήσουν και πέφτουν. Στα πόδια μου, στις ρίζες τους, θειάφι και μια σκόνη μπλε. Μυρίζει κάτουρο σε κάθε γωνία. Σαράντα βήματα μέσα στην παρακμή του ανθρώπινου πολιτισμού.

Βγαίνω από τα στενά. Ένα τραγούδι χωρίς νόημα παίζει ξανά και ξανά μέσα στο κεφάλι μου. Δεν είναι αυτό που θα ήθελα να έχω στο μυαλό μου απόψε, αλλά δεν μπορώ να το διώξω. Φτάνω στη στάση. Πάω να καθίσω στην άκρη αυτού που κάποτε ήταν παγκάκι και τώρα έχει απομείνει μισό. Ένας σκύλος μου γρυλλίζει μέσα στις σκιές. Κάποιος κοιμάται κουλουριασμένος δίπλα μου. Η ίδια μυρωδιά. Ψάχνω ουρανό μέσα από τις τρύπες. Προσπαθώ να μη με νοιάζει τίποτα αλλά με νοιάζουν όλα. Εγώ, φυλακισμένη μέσα σε τέσσερεις τοίχους να ψάχνω την ελευθερία μου σε μια νύχτα μέσα στον κόσμο. Εκείνος, φυλακισμένος στον απέραντο κόσμο. Να ψάχνει την ελευθερία του στους τέσσερεις τοίχους ενός σπιτιού που δεν έχει πια. Ελευθερία.

Κανείς από τους δυο μας δεν είναι ελεύθερος από καιρό. Θα ήθελα να μη με νοιάζει τίποτα από όλα αυτά αλλά με νοιάζουν όλα. Γυρίζω σπίτι περπατώντας τα ίδια σαράντα βήματα, μέσα από στενά ποτισμένα με θειάφι, σάπιους καρπούς άρρωστων δέντρων και μια μπλε σκόνη που στροβιλίζεται.

Κατερίνα Χαρίση

Σχολιάστε

