Γιατί έκλεισα τη σελίδα μου στο Facebook

Αν έχετε περάσει αρκετό χρόνο (στην ουσία σπαταλήσετε το χρόνο σας) στο Facebook, θα παρατηρήσατε ότι οι περισσότεροι «φίλοι» σας έχουν υπέροχες ζωές, καταπληκτικούς συζύγους και τέλεια παιδιά. Μπορεί να έχετε ένα-δύο μπακούρια και μίζερους, για τους οποίους η κάθε μέρα είναι μια καινούργια ήττα και κλάμα, αλλά ως επί το πλείστον η οθόνη σας γεμίζει με στιγμιότυπα οικιακής ευδαιμονίας και οικογενειακής αρμονίας. Αν μάλιστα το πάρετε στα σοβαρά και βλέποντας από τη μια τη δική σας ζωή και από την άλλη αυτή όλων των άλλων που χαλαρώνουν σε κάποιο νησάκι με το φραπεδάκι τους και το ουζάκι τους, τότε σίγουρα θα τρελαθείτε.

Αλλά επιτρέψτε μου να σας πω ένα μικρό μυστικό που μάλλον το υποπτεύεστε όλοι αλλά φοβόσαστε να ομολογήσετε. Όλοι οι «φίλοι» σας είναι μεγάλοι παραμυθάδες.

Αν θέλετε τα πιστεύετε σε παραμύθια μπράβο σας και καλά κάνετε, αλλά …μη μου ζητάτε να κάνω κι εγώ το ίδιο και μάλιστα μη με απειλείτε ότι αν δεν «παίξω» δεν θα με «ξαναπαίξετε».

Ovi_greece_0617_006a.gifΥπάρχουν κάποιες μικρές λεπτομέρειες, ξέρετε, που σας καρφώνουν και που πολλοί δεν θέλετε να καταλάβετε. Μπορώ να καταλάβω όταν «ανακυκλώνετε» φωτογραφίες ακόμα κι αν δεν τις έχω ξαναδεί. Είδα τις προηγούμενες από τότε που είχατε πάει εκδρομή στην Αίγινα και τα παιδιά σας δεν μπορεί μέσα σε δυο χρόνια …όλο και θα έχουν μεγαλώσει. Θα έχουν ψηλώσει, μην πω τίποτα άσχημο τώρα. Κι εκείνη τη φωτογραφία που θα πάτε και καλά σε σπα, την έχω ξαναδεί άλλες πέντε φορές. Δεν πάτε στο σπα μια φορά τη βδομάδα. Άσε με το γυμναστήριο, κάθε φορά με το ίδιο μπλουζάκι λες κι εγώ γεννήθηκα σε άλλο πλανήτη με άλλες γυναίκες.

Σταματήστε να ανακυκλώνετε φωτογραφίες και να υποκρίνεστε ότι είναι καινούργιες. Δεν είναι και φαίνεται. Ο κώλος σας δεν είναι τόσο μεταξωτός όσο τον παρουσιάζετε.

Κάποιες ακόμα μαλακίες που δεν πιστεύω:

Αυτή η εικόνα με τους περήφανους γονείς και τη μικρή ιδιοφυΐα που έφτιαξε αυτό το απίστευτο δημιούργημα με λέγκο και η λεζάντα από κάτω «Πόσο καταπληκτικό είναι το παιδάκι μου», μάλλον ξεχάσατε ότι πριν από δυο μήνες σε στιγμή και καλά Facebook χιούμορ, εσείς οι ίδιοι γράψατε τότε ότι πατήσατε ένα γ@μημένο τουβλάκι και ήσασταν έτοιμοι να τα πετάξετε όλα στα σκουπίδια ή που καταριόσουνα πόσο βαρετά έχουν γίνει με όλες τις οδηγίες; Ξαφνικά αγάπησες τα λέγκο;

Η εικόνα του παιδιού σας, με το πρόσωπο καλυμμένο στη σοκολάτα, που κρύβεται σε μια ντουλάπα ανάμεσα στα περιτυλίγματα δώδεκα πακέτων σοκολάτας και ο τίτλος όλο χαρά: «μαντέψτε ποιος θα έχει κοιλόπονο». Αυτό που δεν λέτε αλλά εγώ που έχω παιδί, το καταλαβαίνω, είναι ότι σας πήρε τρεις ώρες να στήσετε τη φωτογραφία κι όταν τελειώσατε αρπάξατε τη σοκολάτα από τα χέρια του παιδιού και την φάγατε μπροστά του λέγοντάς του πόσο κακό κάνει η σοκολάτα στα δόντια. Τα λουλούδια που σας έστειλε ο «καλός» σας, έτσι «χωρίς λόγο» μάλλον ξεχάσατε ότι την προηγούμενη βδομάδα παραπονιόσασταν ότι ποτέ δεν σας θυμάται, είχε ξεχάσει ακόμα και τα γενέθλιά σας που ήταν την προηγούμενη και είχατε γράψει ότι ο άντρας μετράει μόνο όταν στείλει λουλούδια. Για να μην πω για την τιμωρία στιλ Λυσιστράτης που του είχατε υποσχεθεί μέχρι …να φέρει λουλούδια.

Μιλώντας για ειδύλλια, τώρα ειλικρινά θέλετε να πιστέψω ότι ο τύπος που στη σελίδα του μιλάει μόνο για ποδόσφαιρο ανακάλυψε ξαφνικά τον Σαίξπηρ; Είσαστε σοβαρές; Δεν το ξέρετε ότι ο καθένας μπορεί να δει πολλά πράγματα από τη σελίδα του άλλου, ειδικά όταν αυτός ο άλλος θεωρεί τον θρύλο θεό; Α, κι όταν αφήνετε το σύζυγό σας να βάλει φωτογραφία σας στη δική του σελίδα, φροντίστε να είναι φετινή.

Φυσικά η μαγειρική σας με εντυπωσιάζει αλλά γιατί δεν μου δείχνετε και την κατάσταση της κουζίνας σας; Ειδικά μετά το μαγείρεμα αυτών των καταπληκτικών πιάτων; Για να μην πω ότι για να φτιάξετε το πρωινό που βάλατε στη φωτογραφία, πρέπει να έχετε ξυπνήσει από τις 3 το πρωί. Εκτός αν νομίζετε ότι εγώ έχω υπηρέτρια και δεν ξέρω πώς είναι μια κατσαρόλα ή ένα τηγάνι. Εκεί βέβαια που με σκοτώνετε είναι όταν κάτω από τα «σπιτικά» γλυκά σας είναι το χαρτάκι από το ζαχαροπλαστείο στη γωνία που είναι και αλυσίδα και υπάρχει ένα και στη δική μου γωνία.

Καλά εκεί που τρελάθηκα ήταν όταν είδα την άλλη να έχει φτιάξει μπιφτέκια με γέμιση καραμέλα. Μωρή, την τελευταία φορά που είδες κοτόπουλο γεμιστό ήταν σε ξένο πρόγραμμα μαγειρικής από τον καναπέ σου και τρώγοντας πίτσα και δεν υπάρχει κανένας τρόπος σε αυτό το κόσμο που εσύ έχεις φτιάξει κοτόπουλο καραμελωτό.

Ovi_greece_0617_006b.gifΆσε αυτά τα: «πόσο τυχερή είμαι που έχω έναν υπέροχο σύζυγο.» Γλυκό και χαριτωμένο είναι, ίσως μια φορά το χρόνο στην επέτειό σας, διαφορετικά είναι τυχερός που δεν τον έχετε σκοτώσει. Εάν έχετε παντρευτεί εδώ και περισσότερα από πέντε χρόνια και μπορείτε να περάσετε ολόκληρες εβδομάδες χωρίς καμία γκρίνια τότε θέλω τη συνταγή με τα φάρμακα που τον ταΐζετε. Μπορείτε να αγαπάτε κάποιον αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θέλετε να σπάσετε ένα πιάτο στο κεφάλι τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

Μην ξεχάσω εκείνες τις αξιολάτρευτες εικόνες των παιδιών, μόλις έχουν λουστεί και όλοι μαζί στον καναπέ διαβάζετε ένα βιβλίο. Επειδή κι εγώ έχω παιδιά ξέρω ότι μόλις 10 λεπτά πριν τη φωτογραφία προσπαθούσατε να τα σταματήσετε στο πάτωμα που κυλιόντουσαν τραβώντας το ένα τα μαλλιά του άλλου. Και καλά, δεν θα πω τίποτα για το χάος που αφήσατε το μπάνιο αλλά το τηλέφωνό σας το έχετε συνέχεια στη φωτογραφική μηχανή; Ακόμα και αφού έχετε μπανιάρει τα παιδιά σας;

Και μιλώντας για φωτογραφίες, ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΑ ΓΡΑΦΙΚΑ που προσφέρουν τα προγράμματα. Η κόρη σας με τα αυτιά λαγού μοιάζει με καλοθρεμμένο γουρουνάκι και ο γιος σας με το περίεργο φως η μετενσάρκωση του σατανά.

Και δεν θέλω να πω τίποτα για το τι διαβάζετε. Δημουλίδου και δίπλα Κούντερα και Τολστόι. Καλά πόσο ηλίθια με περνάτε; Κάνατε και Φενγκ Σούι όταν στήνατε τη φωτογραφία;

Ίσως οι ζωές κάποιων ανθρώπων να είναι πραγματικά γεμάτες ήλιο και τριαντάφυλλα, κέικ που ποτέ δεν πέφτουν, και παιδιά που συνέχεια χαμογελάνε κοιτώντας τη μαμά τους. Να σας πω την αλήθεια ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. Δεν είναι φυσιολογικοί.

Θέλω αληθινούς ανθρώπους με νεύρα και καμένα τηγάνια, και για όνομα του θεού, βάλτε και καμία φωτογραφία των παιδιών σας όπως πραγματικά είναι.

Αλλά επειδή τίποτα από αυτά δεν έγινε όσο κι αν περίμενα …έκλεισα την σελίδα μου στο Facebook και τώρα επισκέπτομαι τους πραγματικούς μου φίλους όταν μπορώ και τους βλέπω όπως πραγματικά είναι.

Λουκία Κοντοπόδη

Σχολιάστε

