Το εγώ του Ανθρώπου

«Αυτό που υπήρξε θα υπάρξει,
Κι αυτό που συνέβη θα συμβεί.
Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον.»
– Εκκλησιαστές, 1:9

Τη μέρα που γεννήθηκα άρχισε ο πόλεμος. Ή – για να το θέσω καλύτερα, ο πόλεμος άρχισε μόλις γεννήθηκα. Πόσο γλυκιά υπήρξε η άγνοια που άφησε το μολυσμένο μου σπόρο να καρποφορήσει στη δηλητηριασμένη μήτρα.

Στην αρχή τους δοκίμασα. Με τα πεισματικά μου κλάματα, ακολουθούμενα από ψεύτικα, γλυκά χαμόγελα. Ω, ήξερα καλά να κερδίζω σ’ αυτό το παιχνίδι.

Η γνώση προϋπήρξε στα γονίδιά μου. Γραμμένη στην ύπαρξή μου. Όλοι είχαν ξεχάσει, μα εγώ ήξερα…

Ovi_greece_0517_008a.gifΓλυκιά η λήθη που μ’ άφηνε να περπατώ ανέγγιχτος στα απαράλλαχτα μονοπάτια της ιστορίας, κουβαλώντας την τοξική κληρονομιά των προγόνων μου. Μεγάλωνα, αποπλανώντας μίζερες ψυχές, χορεύοντας πάνω στις στάχτες τους, υψωμένος όσο κι ο Θεός.

Κάθε μου βήμα έφερνε κι άλλα θύματα, κάθε μου κίνηση και μια σαρωτική μάχη. Και περπατούσα, ανασαίνοντας τον αέρα της νίκης μου, κατακτητής του κόσμου.

Φόβος κι αμφιβολίες στα μυαλά που κρύβονταν στις σπηλιές τους. Πόσο εύκολο ήταν να τα παρασύρω έξω, με άχρηστες εικόνες κι άδειες λέξεις. Ήταν τόσο εύκολο να τους διχάσω.

Κι ύστερα δεν υπήρχε τίποτα πια, πέρα από την άθλια ζωή τους να προστατέψουν, χωρίς να σκέφτονται τίποτα, χωρίς να περιμένουν τίποτα, χωρίς να βλέπουν.

Ακολουθήσαν το ρυθμό του πολέμου, ευελπιστώντας για ειρήνη. Αλλά εγώ έδινα ρυθμό σ’ αυτόν τον πόλεμο.

Κι ήξερα καλά πως δε θα σταματούσα. Όχι όσο ακόμα ανέπνεα. Και δεν ήθελα να πεθάνω. Δε θα μπορούσα να πεθάνω.

Ποτέ δε θα πεθάνω.

Θα εξαφανιστώ σαν ο αέρας δραπετεύσει από τα έγκατα της γης. Θα κρυφτώ από την καταιγίδα. Κι η βροχή θα γεμίσει τις ξερές χαραγματιές. Οι στάχτες κάθε νίκης μου θα σκεπάσουν τους σπόρους μου. Τα πλάσματα θα συρθούν έξω από τις τρύπες τους, τυφλωμένα από το δυνατό φως, πεινασμένα. Γλύφοντας τις πληγές τους θα χτίσουν μια νέα παραίσθηση ομόνοιας.

Θα ξεχάσουν…

Και τότε εγώ θα επιστρέψω. Με την τοξική κληρονομιά των προγόνων μου.

Γλυκιά άγνοια… Γλυκιά λήθη…

Gordana Mudri

Σχολιάστε

