Συνάντηση συμμαθητών

Πήγα ευχαρίστως. Ήταν πολύς κόσμος.

Μου είχαν στείλει την πρόσκληση στο κινητό οι παλαιοί συμμαθητές μου, εδώ κι ένα μήνα.

-Για να έχεις χρόνο να προετοιμάσεις κάτι, αν θες. Θα είναι όλοι εκεί. Εκτός απ’ αυτούς που έχουν ακούσει το σιωπητήριο του στρατοπέδου και αναχώρησαν για το βαθύ ύπνο.

Ovi_greece_0417_028a.gifΜπορείς να αναφερθείς και σ’ αυτούς.

Μου είχε πει ο Νίκος και στο τηλέφωνο που μιλήσαμε για ελάχιστα δευτερόλεπτα, είχε άλλες δυο γραμμές σε αναμονή, πολύ πολυάσχολος ο Νίκος πάντα, από τότε.

-Το εκτιμώ, θα έρθω. Δεν χάνω τέτοια ριγιούνιον και μάλιστα με τέτοιο θέμα.

Προετοίμασα ένα καλό «λόγο» μ’ αυτό το θέμα που, ήταν παράξενο μεν, πολύ καλό δε, που το θίγαμε. Είχα γράψει δυο σελίδες. Θυμήθηκα πολλά περιστατικά και μάλιστα από ποδοσφαιρικούς αγώνες, που υπήρξαν και τραυματισμοί.

Τώρα είχε φθάσει η ώρα, είχα δηλώσει πως θα μιλήσω κι εγώ τελικά. Το είχαν δεχτεί με χαρά.

-Με τι θέμα; Με ρώτησε ο Κώστας και η Κατερίνα.

-Μα με το θέμα της σημερινής βραδιάς!

Ανέβηκα στο πόντιουμ της αίθουσας του 5άστερου ξενοδοχείου με τις προσφιλείς φυσιογνωμίες των παλαιών μου συμμαθητών να με κοιτούν.

Χτύπησα το μικρόφωνο (πάντα ήθελα να το κάνω αυτό!), καθάρισα το λαιμό μου, γκουχ-γκουχ, έβγαλα απ’ την τσέπη του σακακιού μου την τυπωμένη σελίδα με την ομιλία και την ακούμπησα στη ειδική θέση που είχε το πόντιουμ, κάτω απ’ το διακριτικό πορτατίφ.

Έβγαλα τα γυαλιά μου (δεν είχα ανάγκη γυαλιών πρεσβυωπίας, μόνο για μακριά, καθότι είχα πρόσφατα εγχειριστεί για καταρράκτη), χαμογέλασα πλατιά σα θάλασσα (λίγο ακόμα θα έβγαινε κι ο Νιόνιος να παίξει το γνωστό τραγούδι) και ξεκίνησα να διαβάζω το κείμενο.

-Αγαπητοί μου συμμαθητές μου έκανε εντύπωση το θέμα της σημερινής μας συνάντησης.

Ήταν καλή η ιδέα του Νίκου να κάνει μια συνάθροιση και πάλι, να έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε, τώρα που οι περισσότεροι πέρασαν στη σύνταξη. Τώρα που τα γόνατά μας ψιλουποφέρουν από τα χρόνια που κουβαλάνε και θέλουν φροντίδα για να μας βαστάνε πολλά-πολλά χρόνια ακόμα.

Αλλά επειδή πάντα ήμασταν μια τάξη μέσα στην πρωτοπορία, το ξεπέρασα αμέσως. Και θα αναφερθώ διεξοδικά σ’ αυτό το θέμα. Θυμάμαι λοιπόν το Σταύρο και το Βασίλη, σε μια προπόνηση, παίζαμε δίτερμα κανονικό με πλήρεις 11άδες και ο Βασίλης ήταν το εξτρέμ της αντίπαλης ομάδας, να έχουν συγκρουστεί στον αέρα διεκδικώντας την μπάλα. Ο Σταύρος που ήταν τερματοφύλακας προσγειώθηκε άσχημα με αποτέλεσμα να χτυπήσει στην κνήμη του. Πονούσε πολύ και φώναζε, «το έσπασα, το έσπασα!» Μαζεύτηκαν εκεί οι συμμαθητές και ήρθε κι ο γυμναστής τότε. Ο Σταύρος έπρεπε να πάει στο νοσοκομείο.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ πως ο γυμναστής έστειλε εμένα μαζί του και από τότε μας συνδέει μια εξαιρετική φιλία. Ευτυχώς η κνήμη του Σταύρου δεν είχε …σπάσει! Όμως τώρα τελευταία, όπως μου έχει πει, γιατί μιλάμε συχνά, έχει πρόβλημα στο σημείο. Που σημαίνει πως παλιά χτυπήματα, ακόμα και στην κνήμη, που δεν της φαίνεται, μπορεί αργότερα, προϊόντος του χρόνου να βγάλουν πρόβλημα. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προσεχτικοί σε ό,τι κάνουμε.

Αυτά ήταν μέσες άκρες αυτά που είπα, δεν τα θυμάμαι και όλα επί λέξει.

Κατέβηκα κάτω και τα συγχαρητήρια έπεφταν βροχή.

-Τι ωραία που τα είπες, είπε η Μαρία. Πόσο όμορφες μνήμες. Τίμησες το θέμα που είχε βάλει ο Νίκος και με αναφορές στην υγεία. Και τι ωραίο θέμα:
«Μέρες μνήμης!»

Έγινα κάτασπρος και κάτι ψέλλισα, ούτε θυμάμαι τι.

Βιαζόμουν να απομονωθώ λίγο, να ξεφύγω από την βαβούρα του Χρίστου και του Πέτρου που μου έκαναν πλάκα και πήγα προς τα έξω, δήθεν να πάρω λίγο αέρα.

Μόλις σιγουρεύτηκα πως δεν με είχε ακολουθήσει κανένας, άνοιξα το κινητό μου, και πήγα στα SMS. Βρήκα το μήνυμα του Νίκου:

«Μάζωξη στο γνωστό 5άστερο, θέμα: «ημέρες κνήμης!» Όποιος κοτάει, μιλάει!»

Γαμώ το Τ9 μου γαμώ!

Ευτυχώς που δεν έγραψα για τις νέες επιτεύξεις των ορθοπεδικών μοσχευμάτων και ειδικά για τις λάμες στις κνήμες-επιγονατίδες, και αρκέστηκα στην …κνήμη του Σταύρου!

Γιώργος Καλατζής

********************************************

Το κείμενο του Γιώργου Καλατζή,
συμπεριλαμβάνεται στο τέταρτο τεύχος του ArsOvi που μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ:

Ovi_greece_0417_008a

Σχολιάστε

