Εφηβικό καθημερινό λούσιμο

Τη βδομάδα που μας πέρασε δυο γεγονότα μας χτύπησαν αλύπητα. Το ένα είχε χαρακτήρα …σχεδόν οικουμενικό και το άλλο πολύ οικογενειακό. Το πρώτο, το οικουμενικό, είχε να κάνει με την αλλαγή της ώρας. Ενώ αλλάξαμε όλα τα ρολόγια στο σπίτι, ξέχασα αυτό στο υπνοδωμάτιό μου. Αποτέλεσμα …μια ώρα καθυστέρηση στα πάντα. Αυτό θα ήταν ελεγχόμενο αν πριν από δυο χρόνια δεν είχα ανοίξει το στόμα μου και δεν είχα πει εκείνο το θαυμάσιο που φρόντισαν να μου θυμίσουν οι πάντες Δευτέρα πρωί. Δηλαδή στην επόμενη αλλαγή της ώρας θα έρθεις μια ώρα νωρίτερα;

Ovi_greece_0317_070a.gifΚαι μου το θύμισαν στις δέκα το πρωί – καινούργια ώρα, στις έντεκα, στις δώδεκα και μέχρι τις πεντέμισι που έφυγα, όποιος περνούσε από το γραφείο μου, μου το θύμιζε.

Το δεύτερο είχε να κάνει με τον έφηβο γιο μου. Από την προηγούμενη βδομάδα είχε προσθέσει ένα καινούργιο στοιχείο στο βραδινό του πρόγραμμα, που όποιος δεν έχει ή είχε έφηβο γιο δεν πρόκειται να καταλάβει και καλά θα κάνει να μην διαβάσει τη συνέχεια. Ο Άρης πριν πάει για ύπνο ή να κλειδωθεί στο δωμάτιό του, υποτίθεται για να κοιμηθεί, άρχισε να κάνει μπάνιο και να λούζει τα μαλλιά του. Κάθε βράδυ.

Δεν είπα τίποτα γιατί πρώτον αυτό ήταν μια θετική εξέλιξη που έβγαζε τον γιο μου από το είδος των γουρουνιών και του Αντωνάκη και τον έφερνε επιτέλους στο ανθρώπινο είδος, και δεύτερο γιατί κι εγώ είμαι λίγο υποχοντριακή με το πλύσιμο και αν δεν κάνω μπάνιο το βράδυ δεν μπορώ να κοιμηθώ. Συμπέρασμα, το παιδί μου όχι μόνο εισήλθε στο ανθρώπινο είδος αλλά μου μοιάζει κιόλας. Εδώ χαμογελάει η χαζομαμά.

Στην αρχή το θεώρησα τυχαίο αλλά μετά από δυο συνεχόμενες βραδιές με το ντουζ να τρέχει μετά τις 12 το βράδυ …ψύλλοι μπήκαν στ’ αυτιά μου. Κυριακή βράδυ ντουζ, λούσιμο τα μαλλιά και την Δευτέρα το πρωί με περίμενε στη τραπεζαρία με έτοιμο τον καφέ και υπενθυμίζοντάς μου συνέχεια ότι είχαμε καθυστερήσει και ήταν δικό μου το λάθος. Συν όλα τα άλλα, φορούσε όχι απλά καθαρό μπλουζάκι αλλά και καθαρό πουλόβερ και το καινούργιο το τζιν που είχαμε αγοράσει την προηγούμενη βδομάδα. Πάλι, όποιος δεν έχει ή είχε έφηβο γιο δεν καταλαβαίνει.

Γράφω συνέχεια ότι όποιος δεν έχει ή δεν είχε έφηβο γιο δεν καταλαβαίνει, αλλά όσο υπερβολικό και να ακούγεται ο έφηβος γιος έχει ιδιαιτερότητες και μια πολύ ειδική σχέση με το νερό. Δεν το μισούν – αυτό ίσχυε μεταξύ τριών και επτά – απλά έχουν μια ιδιαίτερη σχέση του στιλ από μακριά και αγαπημένοι. Όταν μάλιστα αρχίσουν να ξυρίζονται – που για διαφόρους λόγους ακόμα κι όταν δεν υπάρχει τρίχα στο μάγουλο το κάνουν κάθε μέρα – νομίζουν ότι η after shave είναι ντουζ. Έτσι το μπάνιο από δυο με προσπάθεια τρεις φορές τη βδομάδα, μπορεί να μειωθεί ακόμα και στη μια φορά. Τουλάχιστον πλένει τα πόδια του κάθε βράδυ. Ευτυχώς σε τίποτα δεν μοιάζει στον Αντωνάκη. Το λούσιμο είναι μια διαφορετική ιστορία. Λούζονται μόνο όταν υπάρχει αιτία ή η λίγδα έχει φτάσει στο σημείο να κολλάνε τα μαλλιά στο κούτελο.

Γίνομαι υπερβολική. Το ξέρω, αλλά με αυτά έχετε πάρει μια εικόνα όσοι δεν έχετε περάσει εφηβεία με γιο. Τρίτη πρωί όμως με τάραξε σοβαρά. Φρέσκο μπλουζάκι, άλλο πουλόβερ και στην τουαλέτα να βουρτσίζει με δύναμη τα δόντια του. Το μόνο σε επανάληψη, το καινούργιο τζιν. Κάτι έχει το παιδί μου. Κάπου έχω διαβάσει ότι η μελαγχολία εμφανίζεται με πολλούς τρόπους.

Είμαστε έτοιμοι να φύγουμε, ο Άρης φορτώνεται το σάκο του και εγώ σταματάω απότομα στην εξώπορτα χωρίς να την ανοίξω. Ο Άρης με κοιτάζει προσεκτικά.

– Συμβαίνει κάτι; Ξέχασες το τηλέφωνό σου;
– Δεν νομίζω.
– Τότε γιατί σταμάτησες; Άντε θα αργήσουμε.
– Δεν αργούμε. Είπα με τα χέρια σταυρωμένα μπροστά στο στιλ κακού μπάτσου ανακριτή. Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα.
– Ρε μάνα, τι κάνεις; Επίτηδες το κάνεις;
– Ναι.
– Τι ναι;
– Επίτηδες το κάνω.
– Γιατί;
– Γιατί κάτι μυρίζει άσχημα. Το παιδί μου προσπάθησε να μυρίσει, πάντα η ασφάλειά μας στο μυαλό του.
– Δεν μου μυρίζει τίποτα.
– Εμένα μου βρωμάει.
– Ρε μάνα σύνελθε, τίποτα δεν μυρίζει.
– Μπα, τα ρούχα σου και τα μαλλιά σου μου λένε διαφορετική ιστορία.
– Ορίστε;
– Τα ρούχα σου και τα μαλλιά σου μου λένε…
– Το άκουσα με την πρώτη.
– Λοιπόν;
– Δεν ήξερα ότι έχεις σχέση ανταλλαγής απόψεων με τα ρούχα μου.
– Εγώ τα πλένω, εγώ τα σιδερώνω. Είναι σχέση εξάρτησης.
– Και τι σου είπαν;
– Ότι κάτι βρωμάει.
– Αφού εσύ τα πλένεις. Να αλλάξεις μαλακτικό.
– Το μαλακτικό μια χαρά λεβάντα είναι, άλλο βρωμάει.
– Έλα ρε μάνα, θα αργήσουμε.
– Γιατί βιάζεσαι;
– Γιατί το κουδούνι χτυπάει σε είκοσι λεπτά.
– Εχουμε χρόνο.
– Πάλι το ραλίστα θα κάνεις;
– Μην ξεφεύγεις. Τι βρωμάει;
– Τα δόντια σου τα έπλυνες; Γιατί εγώ τα δικά μου τα έπλυνα.
– Χιουμοράκι Άρη.
– Έλα ρε μάνα, πάμε πρωινιάτικα.
– Αυτή από την καφετέρια είναι πάλι;
– Ποια;
– Αυτή που κερνάς;
– Η Μαρία;
– Ώστε Μαρία την λένε;
– Ξέρω γω, μάλλον αυτήν θα λες.
– Λοιπόν; Τι συμβαίνει με αυτή τη Μαρία;
– Τίποτα.
– Τίποτα;
– Τίποτα ρε μάνα, είναι πολύ παιδί για να συμβαίνει κάτι.
– Ποσό χρονών είναι; Ρώτησα ξαφνικά τρομοκρατημένη.
– Ξέρω γω, δεκαεπτά; Σαν εμένα;
– Και είναι μικρή;
– Ναι μωρέ, δεν είναι ώριμη. Κρατάτε με λιποθυμάω. Ο γιος μου έκρινε κάποιον άλλο ως μη ώριμο.
– Θα φύγουμε τώρα;

Και φύγαμε. Κι έκανα και τον ραλίστα γιατί τα δεκαπέντε από τα είκοσι λεπτά είχαν φύγει κι έφτασα και στο γραφείο αναψοκοκκινισμένη.

– Στέλλα, έτσι ακριβώς το είπε, είναι μικρή, δεν είναι ώριμη. Σιωπή η Στέλλα από την άλλη πλευρά του τηλεφώνου.
– Στέλλα; Μ’ ακούς;
– Σκέφτομαι.
– Τι σκέφτεσαι;
– Δεν είμαι σίγουρη αν είσαι έτοιμη να το ακούσεις.

Δεν ήμουν, αλλά θα σας κρατήσω σε αγωνία για μερικές μέρες για το τι μου είπε η Στέλλα και τι έκανα εγώ. Άλλωστε η ιστορία είναι ακόμα εν εξελίξει.

Λουκία Κοντοπόδη

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Εφηβικό καθημερινό λούσιμο

Σχολιάστε

