Τα μνημόνια και τα μπούτια του κοτόπουλου

– Για πενήντα ευρώ ρε μάνα… και τη συνέχεια την άφησε στα ευκόλως εννοούμενα. Ο γιος μου. Το καμάρι μου, η λατρεία μου, το μοναχοπαίδι μου.

Μόλις είχε έρθει από την έξοδό του με τον μπαμπάκα του. Τον Αντωνάκη. Τον τέως μου. Υποτίθεται ότι πατέρας και γιός περνάνε μαζί κάθε δεύτερο σαββατοκύριακο, αλλά ο Αντωνάκης έχει μια περίεργη αίσθηση για το πώς μετράει το σαββατοκύριακο ειδικά όταν πρόκειται για τον γιο του. Ξεκινάει το πρωί κατά τις 12 που θα δεηθεί ο Αντωνάκης να ξυπνήσει και τελειώνει την Κυριακή επίσης κατά τις 12 που ο Αντωνάκης θα πάει (αγκούχ) …όπου πάει ο Αντωνάκης τις Κυριακές μετά τις 12.

Ovi_greece_0317_029a.gif– Ρε μάνα, του εξήγησα κι αυτός μου έκανε ανάλυση για τα μνημόνια και για τον Τσίπρα.
Συνέχισε το παράπονο ο γιος μου.
Εγώ η μάνα στη σιωπή, μην πω τίποτα κακό για τον πατέρα.
– Και μετά μου είπε και για την εκδρομή που θα πάει την άλλη βδομάδα.
– Εκδρομή; Ρώτησα έκπληκτη.
– Ε, καλά, μου το είχε ξαναπεί.
Ένα, δυο, τρία… αξιοπρέπεια και ηρεμία Λουκία.
– Και για τα καινούργια λάστιχα που θα χρειαστεί.
– Και γι’ αυτό σου είπε αγόρι μου;
– Ναι ρε μάνα. Είναι πιο χοντρά, για καρόδρομους.
– Αυτό σου εξήγησε παιδί μου;
– Ναι ρε μάνα.
– Εσύ πού είσαι μέτοχος, στα λάστιχα ή στην εκδρομή;
– Ε;

Κάπου εκεί σταμάτησε η συζήτησή μας γιατί άλλα προβλήματα προκύψανε στο μεταξύ, αλλάξαμε προπονητή, ήταν οφσάιντ η μπάλα και δεν ξέρω τι άλλο. Κάτι κοσμοϊστορικό τέλος πάντων.

– Είναι πολύ μαλάκας. Η φίλη μου η Στέλλα εκφράζει την συμπάθεια της για τον τέως μου.
– Πόσα χρόνια τα λέω;
– Αλλά κι ο γιος σου πολύ βλίτο βρε Λουκία μου.
– Παιδί είναι, άκουσε για λάστιχα και τον συνάρπασε. Ξέρεις πως του αρέσουν τα αυτοκίνητα.
– Από σένα πήρε. Το βλιτίστικο εννοώ.
— Γιατί ρε Στέλλα;
– Γιατί κι εσύ τόσα χρόνια που ήσασταν μαζί το ίδιο βλίτο έτρωγες κι ας μην σου αρέσαν τα αυτοκίνητα.
– Λες να τον έπαιρνα τηλέφωνο;
– Γιατί θέλεις να ακούσεις για τον Τσίπρα και τα μνημόνια; Διάβασε καμιά εφημερίδα, δες τηλεόραση, έλα από το σπίτι μου.
– Θα του στείλω μήνυμα.
– Και τι θα του γράψεις;
– Ότι στεναχώρησε το παιδί.
– Μην ξεχάσεις να του γράψεις με γεια τα λάστιχα.

Εγώ: «Αντώνη πρέπει να μιλήσουμε. Ο Άρης είναι στεναχωρημένος.»

Περνάει μια ώρα και απάντηση ακόμα καμιά. Μετά από δυο ώρες ντιν και μήνυμα ελήφθη.
«den mporo tora exo doyleia. pare me to proi» Το έχω με όμικρον. Βαράω σφαλιάρα στο κεφάλι μου κι αυτομουτζώνομαι, πάρτα μωρή που σε πείραξε η ορθογραφία στα Greeklish.

Εγώ: «Τώρα πρέπει να μιλήσουμε, είναι πολύ στεναχωρημένος.»

Αντώνης Τ. (όπου το Τ. αντιστοιχεί στο τέως): «meta den mporo»

Με εκνεύρισαν τόσο τα λάθη στα Greeklish που πατάω το κουμπί έτοιμη να τον ξεχέσω κανονικά.

– Στέλλα δεν απαντάει.
– Πόσες φορές πήρες;
– Και δέκα…

Η ρουφιάνα γελάει και μου λέει ότι τώρα έχει να κοιτάξει κάτι με την κόρη της και θα με πάρει μετά.
– Έλα εδώ βρε πουλάκι μου, φωνάζω στο γιο μου που μόλις έχει βγει από τη σπηλιά που την αποκαλούμε δωμάτιό του για να βουτήξει την κόκα κόλα από το ψυγείο.
– Τι είναι ρε μάνα.
– Πάρε τριάντα. Τόσα έχω στο πορτοφόλι μου.
Κι είχα σκοπό να ψωνίσω αύριο η μάνα άλλα …χαλάλι του. Να μην στεναχωριέται το παιδί μου.
– Είσαι και η πρώτη μάνα!
– Τι; Τριάντα χρειαζόσουνα;
– Τριάντα, αλλά του ζήτησα πενήντα για να πάρω τριάντα στο παζάρι.

Εδώ η μάνα κουνάει το κεφάλι καρτερικά. Πού κατάντησες το παιδί μας Αντωνάκη, να κάνει παζάρια.

– Και; Φτάνουν;
– Ε; Μια χαρά είναι.
– Μια χαρά τι ρε Άρη;
– Φτάνουν και περισσεύουν ρε μάνα.

Εκεί κάπου με πιάσανε οι υποψίες.

– Φτάνουν και περισσεύουν για …τί ρε Άρη;
– Να, άνοιξε καινούργιο Μπιγκ Μακ στην πλατεία και λεμέ να πάμε την Τετάρτη.
– Μπούτια κοτόπουλο θα γίνουν τα τριάντα, Άρη; Καλά βρε παιδί μου ξέρεις πώς βγαίνουν αυτά τα τριάντα ευρουλάκια;
– Σιγά ρε μάνα, σε λίγο θα μου πεις κι εσύ για τον Τσίπρα και τα μνημόνια…

Και το βούλωσα η μάνα. Και την επόμενη που πήρε ο Αντωνάκης, μάλιστα τέσσερεις φορές, δεν απάντησα. Και την άλλη φορά που θα γίνουν τα τριάντα ευρώ θέμα …θα αγοράσω λάστιχα για καρόδρομο!

Λουκία Κοντοπόδη

Σχολιάστε

