Προσπαθώ…!

Χτυπάει το ξυπνητήρι και προσπαθώ να το κλείσω απλώνοντας τα χέρια σε κάθε μεριά. Προσπαθώ να βγω από το όνειρο που με βασανίζει όλη νύχτα, την προϊσταμένη μου ανεβασμένη στον πύργο του Παρισιού να μου φωνάζει «φγουί, φγουί, φγουί!» Προσπαθώ να σηκωθώ και χτυπάω το μικρό μου δάχτυλο στην άκρη του κρεβατιού και προσπαθώ να μη βρίζω. Προσπαθώ να ξυριστώ σωστά, να μην κοπώ, και να μη σκέφτομαι τη μέρα που με περιμένει στη δουλειά. Ντύνομαι και προσπαθώ να φτιάξω τη γραβάτα μου και να ισιώσω το γιακά μου. Προσπαθώ να μην ξεχάσω ότι πρέπει να κλειδώσω φεύγοντας και ύστερα πάλι προσπαθώ να μη χάσω το πρώτο λεωφορείο για τη δουλειά κι όμως το χάνω.

Ovi_greece_0217_057a.gifΠροσπαθώ να ακούσω το συνομιλητή μου στην άλλη άκρη της γραμμής χωμένος στα χαρτιά μου, ενώ προσπαθώ να αγνοήσω την προϊσταμένη μου που δυο γραφεία παρακεί συνομιλεί με κάποιον άλλο στο δικό της τηλέφωνο και κάθε τόσο κακαρίζει τρυπώντας μου το τύμπανο. Η προϊσταμένη μου είναι μια γυναίκα αντιπαθέστατη από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς. Πέρασε ένα μήνα το καλοκαίρι στο Παρίσι και της κόλλησε μια γελοία φραντσέζικη προφορά, στέκεται από πάνω μου και προσπαθώ να δείξω φοβερά απασχολημένος, κι όμως εκείνη με την κακαριστή φωνή της επιμένει και με ρωτάει:

«Ζιωγουσέ», το πώς από Γιώργος έγινα …Ζιωγουσέ, ο θεός κι η ψυχή της, «βγουίσκεις ότι το φγουίδι μου ξεφεύγει λιγουλάκι;» και μου δείχνει το αριστερό της φρύδι που μοιάζει με αψίδα θριαμβευτική. Ζωγραφισμένο βιαστικά και με το χέρι το άλλο που δεν την βολεύει, κατάφερε μια έκφραση στο πρόσωπό της που μοιάζει με έκπληξη ηλιθίου, της απαντώ με ένα κούνημα το κεφαλιού και γυρίζω στα χαρτιά μου, μα εκείνη επιμένει και με ξαναρωτά: «Βγουίσκεις; Φγουίδι;» και μου δείχνει το φρύδι της κι εγώ προσπαθώ να μη φέρνω στο μυαλό μου φγουί γλασέ, και σε κάθε φγουί της φαντάζομαι λιβάδια σπαρμένα με βατράχια κι εγώ να περπατώ ανάμεσά τους, πατώντας πάνω τους, κι εκείνα κάνουν «φγουίξ, φγουίξ, φγουίξ».

Προσπαθώ, προσπαθώ να παραμείνω ήρεμος. Όταν εκείνη λιαζότανε στο Σηκουάνα εμείς οι υπόλοιποι ιδρώναμε κι ανάμεσα στους κώ… Προσπαθώ, είπα. Προσπαθώ να είμαι κόσμιος και χώνω τη μύτη μου ακόμα βαθύτερα στο χαρτομάνι.

«Έλα, έλα να σου πω το όνειγουο. Το ήξεγουα πως είναι σημαδιακό!» την ακούω να λέει τρία γραφεία παρακεί, κι είναι η Νικολέτα, η καημένη η Νικολέτα η γλυκομίλητη, η στρογγυλοπρόσωπη ξανθούλα με τα γυαλάκια, η πάντα ευγενική και καλόβολη Νικολέτα, που με κοιτάει με την αγωνία στα μικροσκοπικά της μάτια και δεν μπορώ να τη βοηθήσω, σηκώνω το τηλέφωνο και κάνω ότι μιλάω, κι αφήνω τη Νικολέτα να ακούει τα φγουί-φγουί της προϊσταμένης και προσπαθώ να μη σκέφτομαι μπασκετμπολίστες να χοροπηδούν με τζούφιες αερόσολες που σε κάθε βήμα κάνουν φγουί, φγουί, φγουί.

Τηλέφωνα χτυπούν από δω, η προϊσταμένη και το φγουίδι της από κει, κάποιος τσακώνεται στο διάδρομο, κομπρεσέρ τρυπούν το δρόμο από κάτω, στο βάθος ένα μεγάφωνο καλεί τον κόσμο στην απογευματινή προεκλογική ομιλία, προσπαθώ να αποφασίσω αν απόψε θα φάω ένα πιάτο ξαναζεσταμένα γιουβαρλάκια από την περασμένη βδομάδα στην τρύπα του Θανασάκη ή αν θα τηγανίσω δυο αυγά.

«Τι θα κάνεις αργότερα;» με ρωτάει η Νικολέτα και αμέσως προσπαθώ να μην αφήσω τα χέρια μου να σιάξουν τη γραβάτα μου, προσπαθώ να θυμηθώ ότι πράγματι την έχω ισιώσει από το πρωί, «Ζιωγουσέ», η προϊσταμένη, «μην απασχολείς τη δεσποινίδα Καγουαπάνου σιλεβουπελέ», θέλω να τη σκοτώσω, «Ζιωγουσέ, κεσκεσέ; Σελεταμπλό!»

Θεέ μου θέλω να τη σκοτώσω, να την πατήσω σα βατράχι και να ακούσω τα σωθικά της να κάνουν φγουίξ, ενώ με ένα μολύβι θα της τραβάω το φρύδι το αριστερό το αψιδωμένο μέχρι να φτάσει στο πίσω μέρος του κρανίου της, όμως προσπαθώ και παραμένω ήρεμος παρόλα αυτά.

«Λέω να πάω για φαγητό, θέλεις να έγουθις;»

Κατερίνα Χαρίση

********************************************

To διήγημα της Κατερίνας Χαρίση, συμπεριλαμβάνεται στο τρίτο τεύχος του ArsOvi
που μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ:

ovi_greece_0317_005a

Σχολιάστε

