Βοήθεια …υπό όρους;

Βοήθεια υπό όρους. Όταν για να προσφέρεις, ζητάς αντάλλαγμα. Τότε δε λέγεται βοήθεια, αλλά συναλλαγή. Ή εμπόριο. Ή εκμετάλλευση.

Όταν θες να βοηθήσεις το κάνεις. Απλά.

Δεν κάνεις ερωτήσεις. Δεν το κάνεις για το ευχαριστώ.

Ovi_greece_0217_059a.gifΑν και καλό είναι να το ακούσεις κι αυτό. Τότε νιώθεις πως η βοήθειά σου δεν ήταν άδικος κόπος. Τι είναι άδικος κόπος; Να κάνεις κάτι το οποίο θα σου επιστρέψει κάτι άλλο. Χρήματα, αντικείμενα, λέξεις, ικανοποίηση. Αντάλλαγμα. Εμπόριο, εκμετάλλευση. Βοήθεια υπό όρους.

Πάμε πάλι από την αρχή.

Βοηθώ γιατί νοιάζομαι.

Βοηθώ γιατί θέλω.

Βοηθώ γιατί μπορώ.

Γιατί ξέρω πώς είναι. Γιατί ήμουν κι εγώ εκεί. Και το τελευταίο που γύρευα, ήταν να μου κάνουν ερωτήσεις. Ή να περιμένουν ανταλλάγματα. Μα αν μπορούσα να δώσω κάτι πίσω, τότε δε θα ήμουν αβοήθητος. Θα έκανα συναλλαγές. Συνδιαλλαγές. Εμπόριο. Θα έπαιρνα για να δώσω.

Για να ζητήσω βοήθεια, σημαίνει πως έχω ξεπεράσει πια το στάδιο της περηφάνιας, του εγωισμού. Δεν έχω τίποτα. Μη μου ζητάς τίποτα. Δεν έχω να σου δώσω. Τώρα μόνο ζητώ.

Κι όταν θα ζητήσεις κι εσύ, θα βρεθεί κάποιος σαν κι εμένα να σου δώσει. Οποιοσδήποτε. Ίσως να είμαι πάλι εγώ.

Δε θα ρωτήσω. Δε θα ζητήσω τίποτα πίσω.

Σκέψου το.

Κατερίνα Χαρίση

Σχολιάστε

