Προσκοπική εκδρομή III

Έτσι, κουβαλώντας την πολιτεία μας φτάσαμε στον Σεφέρη κι εκεί που έπνεε ανέμελο το αεράκι κάποιας της μύρισαν λουκάνικα και στήθηκε η θράκα για τα χωριάτικα λουκάνικα και το κοτόπουλο. Στήθος κοτόπουλο.

Ovi_greece_0117_060a.gifΕκεί σα να τράβηξα ένα σοκ όταν η μια κολλητή της αδελφής μου παρουσίασε τη σαλάτα της συνοδεία ντιπ και ψωμάκια. Όλα με οργανικά και φυσικά υλικά εξήγησε, κι εγώ έπαθα κάτι σαν ανοργασμό. Ντιπ για ντιπ χιπιό με φούστα ινδική σαν καρτ-ποστάλ από τη δεκαετία του ’80.

Κοίταξα τη Βάσω, αλλά εκείνη είχε απορίες για τη σαλάτα και το λάχανο. Εγώ έκανα μακροβούτι στα λουκάνικα γιατί μετά από τόσες ώρες το στομάχι μου είχε φτάσει στην πλάτη μου. Η πατατοσαλάτα μου πολύ καλή αν και πιπεράτη, και η χορτόπιτα αγνώστων χόρτων, της Βάσως καταπληκτική, κι αυτή πιπεράτη.

Έφαγα του σκασμού. Μέχρι χούμους είχαν και το έφαγα. Πού το ανακάλυψαν το χούμους ο θεός και το ίντερνετ ξέρουν, αλλά εκεί ήταν και το ξέσκισα με κάτι πιτούλες στα κάρβουνα.

– Τα μάθατε τα καινούργια της παπαδιάς;

Όπα! Τι συμβαίνει εδώ;

-Πάλι; Ρώτησε η Βάσω αδιάφορα και τα μάτια μου κοντέψαν να βγουν από τις κόγχες τους.
– Τι, η παπαδιά; Ρώτησα.
– Εμείς δεν κουτσομπολεύουμε.

Καλά, εσύ ειδικά με τέτοια φάτσα είμαι σίγουρη ότι μόνο κουτσομπολεύεις, αλλά αυτό το είπα από μέσα μου, απ’ έξω μου το έπαιξα σεμνή.

– Καλά ντε, από ενδιαφέρον ρώτησα.
– Γιατί; Την ξέρεις την παπαδιά; Ρώτησε η αδελφή μου κοιτάζοντάς με.
– Όχι, αλλά να…
– Καλέ την έπιασε πάλι ο παπάς με τον Πετρή.

Πέτρα να μη βρει αυτός ο Πετρής. Βρε κορίτσια ποιος είναι ο Πετρής; Καλός ο Πετρής; Εγώ γιατί δεν τον ξέρω τον Πετρή; Δεν είναι από δω ο Πετρής; Αυτά όλα από μέσα μου, απ’ έξω κυρία. Η Βάσω με κοίταξε περίεργα.

– Γύρναγε ο δύστυχος από το φούρνο με τα πρόσφορα νωρίς κι η παπαδιά πρόσφερε στον Πετρή στην αποθήκη.
– Και τι έκανε ο παπάς;
– Λες να τους ευλόγησε μωρή;

Και να σου τα γέλια και να σου το στην υγειά μας από το τσίπουρο που είχε εμφανιστεί μετά το κρασί.

– Ελάτε τώρα βρε κορίτσια, αφήστε τον Πετρή και την παπαδιά.
– Γιατί, έχεις κάτι πιο σοβαρό;
– Τον Γιαννάκη για παράδειγμα;

Ποιος είναι ο Γιαννάκης βρε κορίτσια, με μπερδεύετε, δεν σας προλαβαίνω.

– Δεν είναι τίποτα, ο αρραβωνιαστικός της είναι κι όλη την ώρα γι’ αυτόν μιλάει, μου ψιθύρισε η Βάσω.
– Και τι λέει;
– Ε, να, πάνε για γάμο και ξέρεις…
– Α, τη δύστυχη. Στην ευθεία για διαζύγιο μπαίνει.

Αυτό το είπα με βεβαιότητα και δυνατά. Μου ξέφυγε. Με αγριοκοίταξε η Βάσω, με αγριοκοίταξε η δύστυχη, με αγριοκοίταξαν επτά ζευγάρια μάτια. Εγώ κοίταξα τα μποτάκια μου να σιγουρευτώ ότι όλα είναι καλά.

– Την παπαδιά εννοεί. Ότι πρέπει να πάρει διαζύγιο ο παπάς.

Στη διορθωτική η Βάσω.

– Α πα-πα-πα-πα πα.

Η άρνηση της πάπιας από οκτώ στόματα.

– Ο παπάς διαζύγιο δεν παίρνει.
– Δεν το επιτρέπει η εκκλησία.
– Δεν θα του το επιτρέψει ο Δεσπότης.

Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι, αλλά η Βάσω με κοίταξε έντονα και δεν είπα τίποτα.

– Ο παπάς δεν είναι ο μόνος που ο Πετρής του έχει φορέσει κέρατα.

Α, τη σιγονοπαπαδίτσα. Την πρώην συμμαθήτρια. Αυτή με το «καλημέρα, τι κάνετε.» Η Βάσω με κοιτάει επικίνδυνα, εγώ δεν μιλάω. Κυρία.

– Δεν θα σας πω, αλλά μια κατηφόρα είναι κέρατο από κέρατο.

Και μ’ αυτή την κουβέντα ανοίγει η πόρτα δυνατά, και να σου ο βοριάς να ορμάει μέσα, παίρνει τα σπαρτά, κλείνει η πόρτα δυνατά και από εννιά γίναμε οκτώ. Ήρθανε και οι Βάρβαροι του Καβάφη κι εγώ δεν άντεξα.

– Μωρέ και στα προσκοπικά χτύπησε ο Πετρής. Μια κατηφόρα είναι από ότι φαίνεται. Μπράβο στον Πετρή!
Και μου ρίχνει άγριο βλέμμα η Βάσω.

Στην κατηφόρα για το σπίτι, με τις σακούλες με τα τάπερ κι εμένα να προσέχω πού πατάω μέσα στο σκοτάδι, η Βάσω δεν είπε λέξη. Κι όταν φτάσαμε στο σπίτι της, πάλι λέξη δεν είπε. Μόνο όταν αδειάζαμε τα τάπερ στην κουζίνα είπε:
– Καλά θα κάνεις να κοιμηθείς εδώ απόψε, μην ξυπνήσεις τη μάνα τόσο αργά.

Το πουλόβερ, η μπλούζα και το τζην μυρίζανε καμένο ξύλο, υγρασία και λουκάνικο και εγώ ήθελα ένα αμαρέτο με φρεσκοστυμμένο λεμόνι, αλλά πού να βρεις τέτοια πράγματα τέτοια ώρα εδώ στην ερημιά.

Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί το βράδυ διαλύθηκε έτσι. Κανονικά και με το φευγιό της άλλης είχαμε περισσότερο υλικό για κοινωνική ανάλυση. Αλλά το είδα στο τέλος θετικά. Για κάποιο λόγο, λες κι εγώ έφερα τον Πετρή στην καμπίνα, οι προσκοπίνες δεν με ξανακάλεσαν ουτε στο καλοκαιρινό τους μπαζάρ. Εκείνο που το παίζουν καλές χωριατοπούλες, με σπιτικές πίτες και μαρμελάδες. Έτσι τελείωσε κι η δική μου προσκοπική περιπέτεια.

Λουκία Κοντοπόδη

*******************************************

Μέρος ΙΙΙIII

2 σκέψεις σχετικά με το “Προσκοπική εκδρομή III

Σχολιάστε

