Κλείστε τις τηλεοράσεις!

Λοιπόν, βλέπουμε πολύ τηλεόραση. Πολύ. Έχουμε πάρα πολλά κανάλια που αναμεταδίδουν κάθε είδους προπαγάνδα, πουλάνε όνειρα και ψευδαισθήσεις, δημιουργούν ψεύτικες συνειδήσεις, συζητούν όλα τα μη-σοβαρά, κατακερματίζουν προσωπικότητες και τέλος, μουδιάζουν τη δημιουργικότητα και το αίσθημα της κρίσης μας.

Τα παιδιά μας βομβαρδίζονται σε καθημερινή βάση με χιλιάδες εικόνες καθώς αποβλακώνονται μπροστά της. Τα εγκεφαλικά τους κύτταρα σιγά-σιγά μετατρέπονται σε μίνι διαφημιστικές πινακίδες. Αυτές οι διαφημιστικές πινακίδες αποθηκεύουν τα όνειρα και τις συνειδήσεις των παιδιών, μετατρέποντάς τα σε ο,τιδήποτε οι παραγωγοί της προπαγάνδας θέλουν εκείνη τη στιγμή. Αυτά τα εγκεφαλικά κύτταρα καθορίζονται πλέον από τη νανο-τεχνολογία των σημερινών Smart Tv’s.

Η τηλεόραση είναι ένα πανίσχυρο όπλο μαζικής εξαπάτησης. Είναι μια μάνα που γεννά όλες τις εσωτερικές διαμάχες όλων των ανθρώπων. Σκοτώνει την πνευματική ικανότητα των παιδιών μας να διαβάζουν και την κριτική τους σκέψη. Ένα μυαλό χωρίς κρίση είναι το γονιμότερο έδαφος για να καρποφορήσουν τα …σκουπίδια. Ένα μυαλό είναι κάτι το πολύ σπουδαίο για να το αφήσει κανείς να καταλήξει γεμάτο σκουπίδια.

Τα έντυπα και ραδιοτηλεοπτικά μέσα αποτελούν τα ισχυρότερα εργαλεία της προπαγάνδας. Ενώ πολλοί Μαλαισιανοί γονείς δίνουν αγώνα για να διαβάζουν τα παιδιά τους σωστά και αρκετά, ώστε να μην παρασύρονται και μπερδεύονται από τα ΜΜΕ καταλήγοντας στο τέλος άβουλα και κοιμισμένα ζόμπι, η τηλεόραση αγωνίζεται ακόμα περισσότερο να παράγει προγράμματα που θα καταντήσουν τα παιδιά να έχουν τέσσερα μάτια όμως καθόλου στόμα, με ένα μυαλό που δε θα αντέχει την ανάγνωση.

Πόσα τηλεοπτικά κανάλια «βοηθούν» ώστε τα παιδιά να κάθονται ήσυχα; Πόσες εκατοντάδες προγράμματα που παρακολουθούμε κάθε εβδομάδα μας μετατρέπουν σε ηλίθιους;

Σε πόσο διαφορετικές ζωές (συνήθως των πλουσίων και διάσημων) εκθέτουμε τον εαυτό μας καθημερινά, τόσο που τελικά μαθαίνουμε να αναπαράγουμε (και να επιδιώκουμε) ζωές σαν των μεγάλων σταρ του Χόλυγουντ και του Μπόλυγουντ; Πόσα πανεπιστήμια στη Μαλαισία σήμερα διδάσκουν κριτική ανάλυση των ΜΜΕ;

«Πουλώντας σκουπίδια»

Οι ιδιοκτήτες των δορυφόρων κοιτούν προς τα κάτω από τους ουρανούς και χαμογελούν με τους λοβοτομημένους τηλεθεατές. Το μότο είναι το εξής: Ταΐστε τις μάζες με διαφημίσεις, πουλήστε τους τα σκουπίδια μέσα από τα τηλεοπτικά προγράμματα. Πουλήστε τους όνειρα που θα αγοράζουν και θα αγοράζουν, μέχρι που τα ΜΜΕ να ελέγχουν απόλυτα και να κατευθύνουν τις ζωές τους.

Ovi_greece_0117_056a.gifΌποιος ελέγχει την τηλεόραση, ελέγχει και ό,τι μεταδίδεται μέσω αυτής. Όποιος ελέγχει τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ελέγχει και τα μέσα παραγωγής της μαζικής προπαγάνδας. Όποιος ελέγχει την κυβέρνηση, ελέγχει και τα μέσα ελέγχου του ανθρώπινου νου. Είναι καθαρά ένα παιχνίδι ελέγχου του νου.

Από την τηλεόραση μαθαίνουμε. Μαθαίνουμε να επιλέγουμε τι πρέπει να αγοράσουμε και σε τι να πιστέψουμε, παρόλο που μπορεί να θεωρούμε πως εμείς επιλέγουμε τι είδους πληροφορίες θα αφήσουμε να μπουν στον εγκέφαλό μας μέσα από όλη αυτή την προπαγάνδα. Ύστερα μαθαίνουμε να πιστεύουμε σε συγκεκριμένες αλήθειες και πραγματικότητες, πάντα όπως αυτές φτάνουν σε μας μέσω των τηλεοπτικών προγραμμάτων.

Οι Μαλαισιανοί μπορεί να γκρινιάζουν συνεχώς πως ο μέσος άνθρωπος δε διαβάζει πάνω από μισή σελίδα βιβλίου το χρόνο (!), όμως κανείς δε διαμαρτύρεται που όλο και περισσότεροι τηλεοπτικοί σταθμοί ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο για το ποιος θα παρουσιάσει το πιο …διανοουμενίστικο σκουπίδι.

Οι τηλεοπτικοί παραγωγοί έχουν τις ιδεολογικές τους προκαταλήψεις στο τι παράγουν. Απαντούν στους κερδοσκόπους. Οτιδήποτε πουλάει, μπορεί και πρέπει να παράγεται μαζικά. Όσο περισσότεροι άνθρωποι παρακολουθούν το πρόγραμμα, τόσο μεγαλύτερα τα νούμερα τηλεθέασης, τόσο ακριβότερο το κόστος διαφήμισης. Οι τηλεοπτικοί παραγωγοί δεν ενδιαφέρονται καθόλου στο να (ανα)παράγουν την αλήθεια. Αυτό που πιστεύουν είναι πως απεικονίζουν απλώς την πραγματικότητα, κι έτσι αυτό που βλέπουμε εμείς ως θεατές είναι ριάλιτι σόου που εκμεταλλεύονται απλώς την ανθρώπινη ευπιστία.

Τι παράγει τελικά η Μαλαισιανή Τηλεόραση; Καλύτερα προγράμματα ή καλύτερη προπαγάνδα;

Βομβαρδιζόμαστε κάθε δευτερόλεπτο με εικόνες που μας αποβλακώνουν.

Παρακολουθείστε ένα διαφημιστικό σποτ των 30 δευτερολέπτων ενώ είστε κουρασμένοι και θα διαπιστώσετε πως ουσιαστικά δε βλέπετε τηλεόραση, αλλά η τηλεόραση βλέπει εσάς, κάνοντας συστηματική πλύση εγκεφάλου με υποσυνείδητα προπαγανδιστικά μηνύματα ντυμένα με καλλιτεχνικές ή επιστημονικές «πινελιές».

«Βίαιες Επιλογές»

Η τηλεόραση παρέχει βίαιες επιλογές. Στεκόμαστε ετοιμοπόλεμοι μπροστά της, οπλισμένοι με το τηλεχειριστήριο. Ακόμα χειρότερα γι αυτούς που διαθέτουν και δορυφορική τηλεόραση. Τα παιδιά τους πραγματικά εθίζονται στο ηλίθιο αυτό κουτί. Σκεφτείτε τι θα γίνει στην κοινωνία όταν σιγά-σιγά όλο και περισσότερα κανάλια θα εισβάλουν στις ζωές μας.

Τα εγκεφαλικά μας κύτταρα λειτουργούν έτσι ώστε να επηρεάζονται μετά το τέλος κάθε τηλεοπτικού προγράμματος. Αν πρόκειται για τηλεπαιχνίδι, ο προσκολλημένος εγκέφαλός μας στο σόου, αναπαράγει νοερά το παιχνίδι, μας μεταφέρει στον τόπο και το χρόνο του, βάζοντας εμάς στη θέση του τυχερού νικητή. Αν πρόκειται για σαπουνόπερα, γινόμαστε εμείς οι πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας που (υποτίθεται) μιμείται τη ζωή. Τα τηλεοπτικά προγράμματα μας παρέχουν εκατοντάδες επιλογές εναλλακτικής πραγματικότητας.

Στον κόσμο της τηλεόρασης, δημοκρατία θα πει να κερδίζεις όλο και περισσότερα λεφτά πουλώντας διαφημίσεις που ουσιαστικά μας εθίζουν στο χαζοκούτι. Η τηλεόραση δεν έχει κανέναν απολύτως σκοπό να μας βοηθήσει στην ανάπτυξη των όποιων δεξιοτήτων μας, αντίθετα μας πετάει όλο και πιο έξω από την κοινωνία κι εμείς την κοιτάμε μέσα από μια κρυστάλλινη σφαίρα. Ο κόσμος της τηλεόρασης είναι φτιαγμένος για να μετατρέπει τους τηλεθεατές σε καταναλωτές που θα συνεχίσουν να καταναλώνουν ασταμάτητα. Είναι μια βιομηχανία εξόντωσης, που αρχικά τοποθετεί τον άνθρωπο μπροστά στην τηλεόραση κι ύστερα τον βομβαρδίζει με τρισεκατομμύρια Pixels μέχρι να τον εθίσει στον υπερκαταναλωτισμό. Αυτή είναι η στρατηγική όλων όσων έχουν τηλεοπτικά κανάλια και δορυφόρους στην κατοχή τους.

Πανέξυπνο, έτσι; Αλλά ο στόχος παραμένει πάντα το κέρδος μέσω των διαφημίσεων, στο όνομα των πολλαπλών επιλογών (η δημοκρατία που λέγαμε;). Η τηλεόραση προσφέρει τόσες πολλές (δημοκρατικές) επιλογές. Η καλωδιακή τηλεόραση δε, τις περισσότερες.

«Η Τηλεόραση παράγει …εμάς»

Η τηλεόραση δημιουργεί ανθρώπινα όντα. Το American Idol δημιουργεί αντίστοιχα είδωλα που πρέπει να λατρεύονται. Το Malaysian Idol, μια μεταστοιχείωση του αμερικανικού προγράμματος, δημιουργεί έναν άνθρωπο-είδωλο που θα λατρεύεται μέσω ταμπλόιντ, ραδιοφώνου και τηλεόρασης.

Η τηλεόραση μπορεί να μετατρέψει ένα αγόρι ή ένα κορίτσι από το χωριό Καμπόνγκ σε ημίθεο, που αργότερα θα μεταμορφωθεί σε είδωλο, μια κινητή διαφήμιση, σύμβολο διαμαρτυρίας, σύμβολο αυτού ή εκείνου, εκπρόσωπο της τάδε ή της δείνα εταιρίας που θα πληρώνει τα περισσότερα, μασκότ πολιτικού κόμματος. Όλα αυτά είναι δημιουργίες των καλά εκπαιδευμένων μυαλών που βρίσκονται πίσω από τα ΜΜΕ.

Ovi_greece_0117_056b.gifΘέλεις να γίνεις διάσημος πολιτικός; Αρκεί να ελέγχεις τα ΜΜΕ. Να σε δοξάζουν. Θέλεις να κρατήσεις για πάντα; Τότε φρόντισε να τα ελέγχεις για πάνω από 20 χρόνια. Να σε παρουσιάζουν ως είδωλο. Μάθε από τις γνωστότερες δεσποτικές φιγούρες.

Κατά τη διαδικασία δημιουργίας του νέου Malaysian Idol, το καλύτερο κομμάτι είναι η γελοιοποίηση στο όνομα αυτής της δημιουργίας. Ο κόσμος το λατρεύει αυτό. Όπως και οι Ρωμαίοι τρελαίνονταν όταν ο μονομάχος πετιόταν στην αρένα. Όταν δημιουργηθεί αυτό το νέο είδωλο- τηλεοπτικός σταρ ή δημοφιλής τραγουδιστής, οι εθισμένοι τηλεθεατές θα διαβάζουν κάθε άχρηστη πληροφορία κι ενημέρωση για να μη χάνουν στιγμή από τις ζωές των πλούσιων και διάσημων.

Τα παιδιά θα ξεχάσουν τον ήρωα που κρύβουν μέσα τους. Ο ήρωας που θα θαυμάζουν και θα λατρεύουν θα βρίσκεται πια έξω από αυτά. Το να είναι κανείς, θα πει να είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι.

Κανείς δεν μπορεί να ζήσει τη ζωή των σταρ, όμως ο καθένας μπορεί να ταυτιστεί με αυτή τη ζωή.

Η τηλεόραση παρακολουθεί το τι παρακολουθούν οι άνθρωποι, και δημιουργεί ανθρώπους που αναλώνονται από τα όσα παρακολουθούν, κι όλα αυτά ελεγχόμενα από ανθρώπους που θέλουν απλώς να μας κάνουν να καταναλώνουμε συνέχεια.

Οι πολιτικοί που ελέγχουν τα ΜΜΕ (έντυπα ή ραδιοτηλεοπτικά) ελέγχουν επίσης και τη διαδικασία παραγωγής της προπαγάνδας. Βέβαια, πρώτα ο πολιτικός πρέπει να αγοράσει τα μέσα, για τον …ξαναδημιουργήσουν, έτσι όπως ακριβώς δημιουργείται κάθε νέο είδωλο/σύμβολο του Malaysian Idol.

Καταλαβαίνετε πώς λειτουργούν τα σημερινά ΜΜΕ; Φανταστείτε τώρα 100 κανάλια και το τι μπορούν να κάνουν στο ανθρώπινο μυαλό. Στην κοινωνία ολόκληρη.

Αυτοί που παρακολουθούν φανατικά το American Idol ζουν τόσο πολύ μέσα στη δόξα και την επιτυχία των άλλων, όπως κι αυτοί που παρακολουθούν τηλεπαιχνίδια όπως ο Τροχός της Τύχης: Ονειρεύονται πως είναι στη θέση του νικητή, προσπαθώντας να ξεφύγουν από τη δική τους μίζερη και άτυχη ζωή.

Η τηλεόραση είναι μια έξυπνη μηχανή μαζικής παραγωγής ονείρων, και τα όνειρα αυτά μεταφράζονται σε όλες τις γλώσσες του κόσμου. Όποιος είναι αρκετά έξυπνος κι έχει δημιουργικές ικανότητες, μπορεί να γίνει εύκολα ένας έμπορος ονείρων. Τα ψηφιακά όνειρα είναι ένα πολύ καλό υποκατάστατο ζωής, που διώχνουν μακριά τη θλίψη και την αποτυχία που παραμονεύουν στον αληθινό κόσμο.

Το Bollywood είναι κι αυτό μια βιομηχανία. Οι Μαλαισιανοί έχουν μάθει να αγαπούν τις ταινίες του Bollywood γιατί υπήρχαν από τον πρώτο καιρό της τηλεόρασης. Εξάλλου πολλοί Μαλαισιανοί προέρχονται από τις Νότιες Ινδίες και το Bollywood τους έχει «αφομοιώσει» για τα καλά μέχρι σήμερα. Το Bollywood λειτουργεί έξυπνα και πουλάει πολύ. Οι σαπουνόπερες έχουν μεγάλη απήχηση στις νοικοκυρές κι εκείνη είναι η κατάλληλη στιγμή να τις βομβαρδίσουν με διαφημίσεις, ανάμεσα στο κλάμα και τη συγκινησιακή φόρτιση. Το καλύτερο κομμάτι είναι η μετατροπή τους σε χαζοχαρούμενους καταναλωτές.

Αυτό λοιπόν είναι όλο το νόημα της ζωής; Δεν υποτίθεται ότι πρέπει να πετάξουμε από πάνω μας όλα τα είδωλα και τους νέους θεούς και να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας;

«Η τηλεοπτική πραγματικότητα»

Χωρίς διαφημίσεις και χωρίς κυβερνήσεις, δεν υπάρχουν ΜΜΕ. Αυτοί που κατέχουν τα ΜΜΕ κατέχουν και τα μέσα διαμόρφωσης της κοινής γνώμης, συμπεριλαμβανομένης κι αυτής των ραδιοτηλεοπτικών παραγωγών.

Οι ραδιοτηλεοπτικοί παραγωγοί πρέπει να συμμορφώνονται με τις επιταγές των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων. Οι ιδιοκτήτες των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών εξαρτώνται άμεσα από τις κυβερνήσεις και τις μεγάλες εταιρίες και το αντίστροφο. Αυτή είναι η γενική εικόνα της διασυνδεσιμότητας της παραγωγής της αλήθειας ως μέσο απόκτησης κέρδους. Ουσιαστικά πρόκειται για σκλάβους της παραγωγής ιδεολογιών-όποιες κι αν είναι αυτές οι ιδεολογίες. Παράγουν για περιβαλλοντικούς ρυπαντές, αλκοολούχα ποτά, τσιγάρα, καρτούν, τράπεζες. Σίγουρα γνωρίζουμε καλά τη σχέση της διαφήμισης και των ΜΜΕ. Μακροπρόθεσμα δημιουργούν καλούς καταναλωτές και λιγότερο καλούς πολίτες που θα διαθέτουν κριτική σκέψη για την κοινωνία. Η τηλεόραση επίσης υπηρετεί πιστά τις κυβερνήσεις και όσο πιο διεφθαρμένες, τόσο πιο διεφθαρμένη κι εκείνη και τα προγράμματά της.

Κανένας ραδιοτηλεοπτικός σταθμός δεν ενδιαφέρεται για την αλήθεια. Η αλήθεια είναι μόνο αυτή που χρηματοδοτείται από τις εταιρείες και τις κυβερνήσεις. Το μεγαλύτερο ψέμα μπορεί να παρουσιάζεται ως αλήθεια, αν από πίσω κρύβονται εταιρείες ή πολιτικοί. Σε μια δημοκρατική χώρα, δε σημαίνει πως και τα ΜΜΕ λειτουργούν δημοκρατικά. Αυτό που συμβαίνει είναι πως οι τηλεθεατές νομίζουν πως αυτά που βλέπουν είναι η αλήθεια, όμως είναι απλώς καλοσχεδιασμένα ψέματα.

Είναι τελικά άχρηστη η τηλεόραση;

«Τα Reality Show στη Μαλαισία»

Οι καλύτερες στιγμές της Μαλαισιανής τηλεόρασης έρχονται: Ζωντανή μετάδοση των κοινοβουλευτικών συζητήσεων στη Βουλή.  Αυτό ίσως και να είναι καλό γα το έθνος. Αν υπάρχει η δυνατότητα να ψηφίζουμε εβδομαδιαία τον ικανότερο πολιτικό, ίσως και να μπορούμε να διδάξουμε στα παιδιά μας το τι σημαίνει πολιτική λογοδοσία, κάτι που θα συμβάλει στην ανάπτυξη πολιτικής συνείδησης. Μια καλή εβδομαδιαία «απόδοση» σε συνδυασμό με ένα καλό ιστορικό του εκάστοτε πολιτικού, ίσως και να κάνει τους τηλεθεατές να απολαμβάνουν το πολιτικό αυτό παιχνίδι και να διαμορφώνουν γνώμη σχετικά με ποιον πολιτικό μπορεί να συμφωνούν ή όχι.

Θεωρώ πως οι πολιτικοί μας είναι έτοιμοι για το κανάλι της Βουλής στην τηλεόραση. Θα είναι ένας καλός τρόπος να διδαχτούν οι τηλεθεατές, ειδικά οι νέοι, τις πολιτικές διαδικασίες, τις δημοκρατικές έννοιες, την ηθική της πολιτικής, τη δύναμη της ρητορείας. Κάτι τέτοιο θα ήταν πολλά υποσχόμενο για μια πραγματικά αξιόλογη τηλεόραση. Αυτό θα είναι ένα αληθινό Reality Show, όχι τα κατευθυνόμενα νέα που μεταδίδονται σήμερα. Οι ειδήσεις είναι διαστρεβλωμένες αλήθειες. Τα ντοκιμαντέρ είναι διαστρεβλωμένες αλήθειες μεγαλύτερης διάρκειας. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί προσλαμβάνουν όλο και καλύτερους ερευνητές για να παράγουν καλύτερα διαστρεβλωμένες αλήθειες.

Το Al-Jazeera είναι ο σταθμός προπαγάνδας της κυβέρνησης του Κατάρ. Το κανάλι Fox News είναι ο κατεξοχήν σταθμός προπαγάνδας της Αμερικής των πολυεθνικών. Το ίδιο συμβαίνει και με τους τηλεοπτικούς σταθμούς στη Μαλαισία. Όλοι μεταδίδουν διαστρεβλωμένες αλήθειες και πολιτικά ορθές απόψεις. Ο ανθρώπινος νους κατακερματίζεται από όλες αυτές τις …εναλλακτικές αλήθειες και μακροπρόθεσμα, δημιουργεί έναν εαυτό που αναπαράγει τις κοσμοθεωρίες έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται από την προπαγάνδα. Με την ιδιωτική και τη δημόσια τηλεόραση, βυθιζόμαστε ολοένα και περισσότερο σε έναν κόσμο ψευδούς συνείδησης, ψευδούς πραγματικότητας, έναν κόσμο γεμάτο από ιστορίες άλλων αλλά όχι δικές μας.

Τυπικά ο άνθρωπος δεν μπορεί να ξεφύγει από όλο αυτό. Όμως οι ραδιοτηλεοπτικοί παραγωγοί, οι πολιτικοί, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, ακόμα και οι έφηβοι, πρέπει να μάθουν να αναγνωρίζουν αυτά τα συγκαλυμμένα ψέματα.

Πρώτα όμως πρέπει να βγάλουν τις τηλεοράσεις τους από την πρίζα.

«Αγοράστε βιβλία»

Για να βοηθήσετε τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητά τους να σκέφτονται, θα πρότεινα να ξεχάσετε την καλωδιακή τηλεόραση, να σβήσετε τα κανάλια και να ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα τηλε-αποτοξίνωσης.

Η νέα καθημερινή «διατροφή», πρέπει να αποτελείται από βιβλία-καλά βιβλία, διαφόρων θεμάτων και ειδών. Το διάβασμα είναι μια σπουδαία ψυχογλωσσική δραστηριότητα που βοηθά το μυαλό να δημιουργήσει εικόνες μέσα από ήχους, λέξεις, συλλαβές, προτάσεις, έννοιες και προσωποποιήσεις, και από διάφορες άλλες τεχνικές σχεδιασμένες έτσι ώστε να κάνουν το μυαλό ενεργό και δραστήριο, να διεγείρουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία. Το διάβασμα εκπαιδεύει το μυαλό με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο. Δεν κάνει τον εγκέφαλο άβουλο και υπάκουο, έτοιμο να παπαγαλίσει τα όσα βλέπει. Όταν το μυαλό μας είναι υποτονικό, τότε και το σώμα μας γίνεται το κατάλληλο έδαφος για να καρποφορήσει ο καρπός της υπερκατανάλωσης. Γινόμαστε καταναλωτές, προϊόντα τηλεοπτικών διαφημίσεων. Οι μόνοι κερδισμένοι από αυτό, είναι οι ιδιοκτήτες των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών και οι επιχειρήσεις.

Αγοράστε στα παιδιά σας 100 βιβλία αντί για μια συνδρομή σε 100 τηλεοπτικά κανάλια. Δώστε τους ήσυχο και ποιοτικό χρόνο με διάβασμα, αντί για πολλαπλές εναλλακτικές πραγματικότητες-προϊόντα της τηλεόρασης. Δώστε τους να καταλάβουν πως το σημαντικό είναι να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες, κι όχι να μιμούνται τις ιστορίες που βλέπουν στην τηλεόραση.

Τα παιδιά γίνονται εξυπνότερα όταν βρίσκονται κοντά σε βιβλία. Διδάξτε τα τι ακριβώς κάνει η τηλεόραση. Αλλά πρώτα, βγάλτε την από την πρίζα. Ο κόσμος της τηλεόρασης δεν κάνει για τα παιδιά μας.

 

Από τον: Azly Rahman
Μετάφραση: Κατερίνα Χαρίση
Ovi magazine 14.01.2017 (http://www.ovimagazine.com/art/14121)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s