Το μόνο νέο που άκουσα τελευταία

Μια βόλτα με το τραίνο…

Των Φώτων.

Μέχρι τη Νέα Ιωνία.

Ο καιρός βροχερός.

Ο κόσμος βλοσυρός.

Το κούμπωμα του φερμουάρ στο μπουφάν χαλασμένο.

Ovi_greece_0117_024a.gifΤο τραίνο με γκράφιτι στα πλευρά.

Χριστουγεννιάτικο θέμα.

Οι ζωγράφοι με τα σπρέι προσπάθησαν να δώσουν τον τόνο των ημερών.

Απ’ το παράθυρο μερικά σπίτια παλιά, άλλα καινούργια-παλιά…

Τα γερασμένα σου κουνάνε το χέρι του χρόνου κι είναι σαν εκείνους του γέρους που επιμένουν να βγαίνουν στο πάρκο και να κοιτάνε τον ουρανό.

Τα πιο φρέσκα είναι πιο κιτς έχουν τέντες που είναι κουτσουλημένες απ’ τα περιστέρια και λεκέδες που δεν βγαίνουν. Μένουν εκεί να ζωγραφίζουν τον καιρό που περνάει.

Λύνω τη σκέψη μου για να κυκλοφορήσει χωρίς λουρί στα σοκάκια του μυαλού…

Δεν απομακρύνεται, έχει συνηθίσει να είναι κοντά μου.

Δεν φεύγει, δεν ταξιδεύει, έχει φοβηθεί πια μην χαθεί…

Οι φωτογραφίες που παίρνουν τα μάτια μου είναι λίγο φλου, όπως η κατάσταση του καιρού.

Ανοίγει η πόρτα στον σταθμό του Αγίου Νικολάου. Μπαίνει ένας μαυριδερός νέος (γύρω στα 30) που κρατάει ένα ακορντεόν.
Ο συνήθης ύποπτος, δυο αδερφάκια είμαστε, με προϊδεάζει  η σκέψη μου, που πλησιάζει κοντά να τον περιεργαστεί.

Αρχίζει να τραγουδάει, αφού κάνει μια άψογη εισαγωγή με το ακορντεόν.

Η φωνή του ίσια και στρωτή. Ολόσωστος!

Το διασκεδάζει και δεν φαίνεται να τον νοιάζει αν θα του δώσουν στο τέλος χρήματα. Κουπλέ, γέφυρα ρεφρέν.

Επαγγελματίας!

Μακριά απ’ τα «δυο αδερφάκια είμαστε»…

Η σκέψη μου γυρίζει πίσω τρέχοντας και χαμογελάει. Της αρέσει αυτό που ακούει.

Αδειάζει μια θέση και κατευθύνομαι προς το μέρος του για να περάσω να κάτσω.

Η σκέψη μου κάθεται ήδη εκεί!

Έχουμε μόλις περάσει τα Πατήσια και κατευθυνόμαστε προς τον Άγιο Ελευθέριο.

Βάζω αυθόρμητα το χέρι στην τσέπη και βγάζω ένα πενηνταράκι για να του το δώσω αλλά σαστίζω γιατί δεν βλέπω πού αλλού να βάλω το κέρμα και πάω για την τσέπη του.

Κάνει λίγο πίσω και μου «δείχνει» ένα πλεκτό πουγκί κρεμασμένο στο ακορντεόν.

Το πουγκί είναι χαμογελαστό, στα πρόθυρα της χαζομάρας, απ’ την πολύ μουσική που έχει απορροφήσει.

Βάζω το νόμισμα μέσα.

Έχω να δώσω «ελεημοσύνη» σε οποιονδήποτε πάρα πολύ καιρό, αλλά η κατάσταση του επαγγελματία που αναγκάζεται να εκτεθεί έτσι μου φέρνει πολλούς  κόμπους στο στομάχι.  Το αίσθημα αλληλεγγύης προσπαθεί να λύσει τους κόμπους μερικές φορές και με γροθιές.

Κάθομαι στην κενή θέση.

Το τραίνο φθάνει στο σταθμό και ο μουσικός είναι στην πόρτα, παίζοντας μερικές στιγμές πριν αυτή ανοίξει, «μια βραδιά στο Λεβερκούζεν λίγο έξω απ’ το σταθμό, θα θυμάμαι που μου είπες γεια σου μάγκα σ’ αγαπώ»!

Η σκέψη μου που έχει πλησιάσει και πάλι κοντά στον μοναδικό αυτόν διασκεδαστή, σκάει στα γέλια απ’ τον αυτοσαρκασμό του και γυρίζει πίσω να μπει και πάλι στο σίγουρο καταφύγιο του μυαλού.

Ο διασκεδαστής κατεβαίνει τρέχοντας για να πάει στο επόμενο βαγόνι.

Μένουμε σιωπηλοί.

Η κοπέλα απέναντι μου στο κουπέ ακούει μουσική από το κινητό της με ακουστικά ψείρες. Δίπλα της ένας αθλητικός νεαρός ακούει κι αυτός  μουσική με μεγάλα ακουστικά που του σκεπάζουν τα αφτιά.

Δεν τα έχουν βγάλει καθόλου για να ακούσουν τον οργανοπαίκτη.

Η «κονσέρβα» του αποθηκευμένου mp3 στο κινητό έχει πολύ δυνατή μυρωδιά!

Είναι και τα πρόσθετα που βάζουν συνήθως μέσα για ιντριγκάρουν τη γεύση της ακοής.

Η υπόλοιπη διαδρομή μέχρι τη Νέα Ιωνία είναι μονότονη.

Οι εικόνες απ’ το παράθυρο μια απ’ τα ίδια.

Το κομμάτι της πόλης στις παρυφές της γραμμής του ηλεκτρικού μοιάζει να έχει φτωχύνει πολύ.

Έχω πολύ καιρό να περάσω πέρα απ’ τα Πευκάκια.

Στα αριστερά το σπίτι του Λαού έχει στην πρόσοψή του ένα τεράστιο πανό.

Δε θυμάμαι τι λέει, δευτερόλεπτα μετά κι ενώ το διάβασα.

Η  ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ είναι μπροστά μου μόλις ανοίξει η πόρτα.

Είναι το μόνο …ΝΕΟ που άκουσα τελευταία!
Κι αυτό σε προσωνυμία!
Η βροχή έχει σταματήσει…

Γιώργος Καλατζής

Σχολιάστε

