Το λόττο, το πάρκιγκ και το …ΑΤιΜο!

Οι Δευτέρες είναι πάντα περίεργες μέρες, είναι μέρες άρνησης. Ημέρες του εδώ πατάω κι εκεί βρίσκομαι. Μέρες που ξυπνάω νωρίς σε πείσμα του: αφήστε με στο πάπλωμα, εδώ θέλω να πεθάνω, και του: μαμά δεν θέλω να πάω σχολείο σήμερα, είμαι άρρωστος. Αλλά ξυπνάω νωρίς.

Νωρίς πίνω τον καφέ μου, νωρίς κάνω το πρωινό μου τσιγάρο, νωρίς ντύνομαι και νωρίς ξεκινάω με το αυτοκίνητο για τη δουλειά μου. Στο αυτοκίνητο είναι ο άλλος λόγος που ξεκινάω νωρίς. Λόγος που ποτέ δεν κατάφερα να καταλάβω, τις Δευτέρες δεν βρίσκεις ποτέ που να παρκάρεις. Παρκάρεις και μετά χρειάζεσαι ταξί για να πας στη δουλειά σου. Τόσο κοντά βρίσκεις ελεύθερο χώρο.

Ovi_greece_1216_048a.gifΥπάρχει ιδιωτικό παρκινγκ. Συμφωνώ και επαυξάνω. Ιδιωτικό παρκινγκ υπάρχει κι είναι και κοντά στη δουλειά μου, δεύτερη δουλειά δεν υπάρχει για να πληρώνει το ιδιωτικό παρκινγκ. Έχετε δει τις τιμές σε αυτούς τους κλέφτες; Επιπλωμένη γκαρσονιέρα για τρεις ώρες είναι. Συγκοινωνία. Χρειάζομαι δυο και είναι ζόρι. Είμαι καλομαθημένος στις μετακινήσεις μου. Αλλά κι αυτό το βλέπω στο βάθος του τούνελ, όλα εξαρτώνται με τη τιμή του βαρελιού του πετρελαίου και τους Σαουδάραβες.

Άλλο στοιχείο που εμένα μου λείπει και αυτό είναι σημαντικό στοιχείο επιτυχίας στο παρκάρισμα, είναι η τύχη. Για να βρεις το σωστό και τον καλό χώρο να παρκάρεις εκτός από όλα τα άλλα χρειάζεσαι τύχη. Είκοσι χρόνια γράφω λόττο και ακόμα πάνω από τέσσερα δεν έχω πιάσει. Άρα αυτό το στοιχείο είναι …στοιχειό που δεν στηριζόμαστε. Αυτό που μένει είναι: ξυπνάω νωρίς, πίνω καφέ νωρίς, ντύνομαι νωρίς και νωρίς ξεκινάω για τη δουλειά μου για να έχω χρόνο να ανακαλύψω όλα τα στενά γύρω από το γραφείο μου.

Δευτέρα λοιπόν, όλοι οι τρελοί στο κέντρο για να τακτοποιήσουν ένας θεός ξέρει τι κι εγώ περνάω μπροστά από το γραφείο μου για αναγνώριση και σαν σημείο αφετηρίας για την περιπέτεια παρκινγκ και αναγνώριση της περιοχής. Και τότε για πρώτη φορά σκάει το λόττο. Να, μα το σταυρό που σας κάνω και το είπα κι από μέσα μου δυνατά, θα πάω να γράψω λόττο σήμερα.

Και δεν φτάνει που είχα πιάσει το λόττο, ήμουν και ο μόνος νικητής γιατί ο χώρος ήταν ακριβώς απέναντι από το γραφείο μου και μάλιστα μπροστά στη τράπεζα. Υπήρχε και μια νεραντζιά. Μάλλον κάποιοι φοβήθηκαν μη τους κουτσουλίσουν πουλιά το αυτοκίνητο. Σταματάω, ανάβω τα φλάς και χαμογελάω. Άτιμο λόττο σήμερα σε έπιασα από τα κέρατα. Κοιτάζω προσεκτικά, γιατί είναι κάποιοι μπροστά στο ΑΤιΜο, μην φάω και κανέναν. Μπρος, πίσω, λίγο μπροστά μέσα, λίγο πίσω, μέσα και …τέλος. Έχω παρκάρει όχι μόνο μπροστά στο γραφείο μου άλλα και έχω και 20 ολόκληρα λεπτά να φάω τυρόπιττα, να κάνω τσιγάρο, να κοιτάξω το μαγαζί με τα παπούτσια. Μέχρι λεφτά από το ΑΤιΜο θα πάρω. Τέτοια πολυτέλεια.

Βγάζω τα γαλιά μου και ανοίγω τη τσάντα μου να βρω τη θήκη. Κατά τύχη παρατηρώ ότι η νεραντζιά μου κλείνει την πόρτα του συνεπιβάτη. Χαμογελάω. Δεν έχω συνεπιβάτη. Βάζω τα γυαλιά στη θήκη τους, βγάζω τα γυαλιά ηλίου από την άλλη θήκη. Κλείνω τη θήκη με τα γυαλιά ηλίου. Την βάζω στη τσάντα. Όλα σε κινήσεις χαλαρές. Ήρεμες, ξεκούραστες. Παίρνω τη τσάντα και ετοιμάζομαι να ανοίξω την πόρτα όταν ακούω άλλη πόρτα αυτοκίνητου να χτυπάει δυνατά σαν να ήταν μέσα στο δικό μου. Κοιτάζω αριστερά και αυτοκίνητο χρώματος κατακόκκινου, αυτοκρατορικό πορφυρό, έχει διπλοπαρκάρει ακριβώς δίπλα μου και με κλείνει. Δεν μπορώ να ανοίξω τη πόρτα μου αλλά η ξανθιά, από αυτές που βάφουν τις ρίζες και τα φρύδια κατάμαυρα, μου φωνάζει: μια στιγμούλα να πάρω λεφτά και έφυγα.

Ποια στιγμούλα μωρή, άσε με να βγω … πέρα βρέχει και αστράφτει. Η ξανθιά με τις μαύρες ρίζες κυρία, έχει κάνει τον κύκλο των αμαξιών, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μου και της νεραντζιάς κι έχει στηθεί στην ουρά μπροστά στο ΑΤιΜο.

Κατεβάζω το παράθυρο του συνεπιβάτη και της φωνάζω: πάρε το αυτοκίνητο σου να βγω, δεν βλέπεις ότι έχω εγκλωβιστεί;

– Μια στιγμούλα, μην αργήσω και στη δουλειά μου.
– Να αργήσω εγώ;
– Μια στιγμούλα.
και μου κάνει νόημα με το χέρι της να μην …φωνάζω.

Εγώ έχω γίνει μπαρούτι, πάει η τυρόπιττα, πάει το τσιγάρο, πάει και η βιτρίνα αλλά πιο βασικό πάει η τυροπιτά, θέμα που με κάνει και βράζω και …πατάω το κλάξον.

Τώρα στην ουρά είναι τέσσερα άτομα και η μια είναι μια κοπέλα που κρατάει και λογαριασμούς να πληρώσει στο ΑΤιΜΟ. Αυτό το βλέπω σε φλασιά και ανεβαίνει η πίεση μου γιατί ξέρω ότι η μια στιγμούλα θα γίνει μια στιγμούλα από την αιωνιότητα.

Ξανακορνάρω. Μου κάνει πάλι νόημα και κάτι λέει στους μπροστινούς της συν τη κοπέλα με του λογαριασμούς. Γυρνάνε όλοι και με κοιτάνε αγριεμένοι. Και εκεί γίνεται το καταπληκτικό. Της προσφέρουν τη θέση τους.

Εγώ βουβός! Και έξαλος! Και εγκλωβισμένος.

Έρχεται η σειρά της και την βλέπω που ανοίγει το πορτοφόλι που κρατάει στα χεριά της, βγάζει μια κάρτα και τη βάζει στο μηχάνημα, πληκτρολογεί κάτι κοιτάζει, βγάζει την κάρτα την βάζει στο πορτοφόλι βγάζει άλλη κάρτα. Κορνάρω. Οι της ουράς με αγριοκοιτάζουν, εκείνη απλά βάζει την δεύτερη κάρτα. Πάλι πληκτρολογεί, πάλι κάτι διαβάζει βγάζει την κάρτα, την βάζει στο πορτοφόλι και βγάζει τρίτη κάρτα. Αφρίζω και ξανακορνάρω. Εκείνη δοκιμάζει την τρίτη κάρτα. Αυτή τη φορά με επιτυχία γιατί βάζει λεφτά στο πορτοφόλι της. Δεν μπορεί τελειώνουμε. Βγαίνει η κάρτα από το μηχάνημα, την βάζει στο πορτοφόλι της και βγάζει τέταρτη κάρτα. Ξανακορνάρω. Μου κάνει νόημα να σιωπάσω και η κοπέλα με τους λογαριασμούς κάτι λέει.

Η ξανθιά διαβάζει κάτι στο μηχάνημα, βγαίνει η κάρτα, την βάζει στο πορτοφόλι και βγάζει την επόμενη. Χτυπάω το κεφάλι μου στο τιμόνι και η κόρνα σφυρίζει μονή της από τη δύναμη των χτυπημάτων. Όταν ξανακοιτάω έχει βγάλει άλλη κάρτα από την τσάντα. Αυτή της δίνει λεφτά, την βάζει στην τσάντα και βγάζει την επόμενη. Χτυπάω με την τσάντα μου το τιμόνι και μετά το κεφάλι μου. Με κοιτάζουν αγριεμένοι οι της ουράς και η ξανθιά βγάζει πάλι λεφτά. Τα βάζει προσεκτικά στο πορτοφόλι της και αφήνει το ΑΤιΜο αλλά περνάει σε προσωπικές χαιρετούρες με τον καθένα που είναι στην ουρά Πάντα δείχνοντας εμένα και κουνώντας το κεφάλι της.

Μη με ρωτήσετε τίποτα …βιάζομαι. Έχω καθυστερήσει πέντε λεπτά να πάω στη δουλειά μου και το λόττο κομμένο!

Θόδωρος Νάσος

Σχολιάστε

