Ο Ποσειδώνας και ο Ρουβάς

Καφές ελληνικός, διπλός σε φλιτζάνι που έχει στάμπα ένα τεράστιο Ποσειδώνα. Υποτίθεται ότι είναι για υδροχόους κι εγώ υδροχόος δεν είμαι αλλά …άρεσε η ζωγραφιά στη κόρη μου και ήθελε να το πάρω για να πίνω το καφέ μου στο γραφείο και να αισθάνομαι ότι είμαι στη θάλασσα. Ήταν δέκα χρονών τότε και με τη λογική ενός δεκάχρονου δεν την βάζεις ποτέ. Από τότε έχουν περάσει μερικά χρόνια αλλά εγώ συνεχίζω να πίνω τον πρωινό μου, τον μεσημεριανό μου και τον απογευματινό μου καφέ στο γραφείο από αυτό το φλυτζάνι. Αστείο αλλά κάθε φορά που το βλέπω πραγματικά νιώθω ότι βλέπω θάλασσα.

Ovi_greece_1216_034a.gifΤο καφέ τον φτιάχνω πάντα με τα χεράκια μου. Αυτά τα πλαστικά ποτήρια με το νερουλό καφέ από το καφενείο που τώρα λέγεται καφέ – το -νειο κομμένο – εγώ καφέ δεν τα λέω. Γι’ αυτό και τον φτιάχνω πάντα με τα χεράκια μου.

– Τι κάνετε κύριε Θόδωρε;
– Χμμμ, δουλεύω!
– Έχετε πολύ δουλειά;
Κοιτάω μηχανικά τη στοίβα τα χαρτιά δίπλα μου κι αναστενάζω.
– Πολύ.

Μάλλον θα πήρε τον αναστεναγμό για πρόσκληση κι έτσι ενώ ήταν η μισή μέσα στο γραφείο κι άλλη μισή απ’ έξω στηριγμένη στο κούφωμα, τώρα μπαίνει ολόκληρη μέσα. Μεσαίο ύψος, προς το γεμάτο, μεγάλα μελιά μάτια και ξανθά μαλλιά – σιγουρά βαμμένα, την προδίδουν τα πυκνά κατάμαυρα φρύδια – που πετάγονται προς όλες τις πιθανές και απίθανες κατευθύνσεις.

– Νόμιζα ότι θα φύγετε από τη Παρασκευή για εκδρομή και θα γυρνούσατε τη Τρίτη.
– Μπα, έτσι σκεφτόμουνα αλλά δεν βγαίνει η δουλειά. Ίσως το άλλο σαββατοκύριακο, αν καταφέρω να κλείσω με όλα αυτά.
Και με το χέρι μου κάνω μια απλωτή για να της δείξω πόσα χαρτιά ήταν πάνω στο γραφείο μου. Ο σκοπός μου διττός. Από τη μια να καταλάβει πόση δουλειά έχω κι από την άλλη ότι με απασχολεί.

– Που λέγατε να πάτε;
Μάλλον η απλωτή δεν της μίλησε. Κάποιοι έχουν πρόβλημα με το body language. Δεν το πιάνουν. Αλλά εγώ ψύχραιμος.

– Ναύπλιο σκεφτόμουν.
– Αχ. Τι όμορφα! Κι εμένα μου αρέσει το Ναύπλιο πολύ. Έχετε πάει στο Τολό;
Σίγουρα δεν δούλεψε η απλωτή γιατί με την αναφορά στο Τολό είχε περάσει για τα καλά στο γραφείο και είχε καθίσει στη καρέκλα μπροστά μου τοποθετώντας ένα πακέτο με φακέλους μπροστά της. Σαν ασπίδα.
Ώσπου να σκεφτώ την πρέπουσα απάντηση που θα της έλεγε να φύγει, συνεχισε.

– Έχω να πάω στο Τολό από τότε που ήμουν μαθήτρια. Σχολική εκδρομή. Μονοήμερη.
Βλέμμα αγελάδας που κοιτάζει το υπερπέραν και κάπου στο βάθος την παράλια στο Τολό.
– Εσείς πάτε συχνά;
– Έχω να πάω πολλά χρόνια στο Τολό!
– Μη μου πείτε από μονοήμερη κι εσείς;
Χαμόγελο νευρικό.

– Είσαστε και μεγαλύτερος μου. Σας πήγαιναν τότε στο Τολό μονοήμερη;
Τότε; Πότε ήταν αυτό το τότε; Στην εποχή του Σωκράτη ή στην εποχή του Ομήρου; Μάλλον ένιωσε ότι είπε κάτι στραβό.
– Όχι ότι είσαστε μεγάλος, μια χαρά νεότατος είσαστε. Αλλά να …εγώ είμαι μικρή. Ακόμα θυμάμαι το λύκειο.

Μόλις με είχε ενημερώσει για την ηλικία της ή εγώ σκέφτομαι περισσότερο από όσο πρέπει;

– Και τι θα κάνετε σήμερα κύριε Θόδωρε;
Θετικό, αφού φτάσαμε στο σήμερα το βραδύ μάλλον η συζήτηση κοντεύει να τελειώσει να τελειώσω κι εγώ με τον καφέ μου που παγώνει.

– Μάλλον θα διαβάσω.
Με κοιτάει έκπληκτη.
– Δεν σας αρέσει ο Ρουβάς;
Την κοιτάω έκπληκτος.
– Έγραψε βιβλίο ο Ρουβάς;
Βέβαια μετά το «Άξιον Εστί» τίποτα δεν θα έπρεπε να με εκπλήσσει με τον Σάκη αλλά …
– Όοοοοοοοοοοχι καλέ.
Έτσι τραβηγμένο. Νευρικό γέλιο.

– Δε βόϊζ καλέ. Όλοι θέλουμε να δούμε τι θα γίνει με την Βασιλική. Πολύ μάγκας η κοπέλα.
Ήταν σαν μου μίλαγε ο Σαμαράς κινεζικά. Νι χάου πανγκ γιου.
– Κάτι για τη Ρωμαϊκή ιστορία διαβάζω.
Μπόρεσα να ψελλίσω.

– Βιβλίο;
– Ναι;
– Έχετε δει τον μονομάχο; Με αυτόν τον πως το λένε …να δείτε μέσα στο μυαλό μου τον έχω!

Κοίταξα τον Ποσειδώνα και υποσυνείδητα ευχαρίστησα την κόρη μου που είχε επιμείνει να πάρω το φλυτζάνι. Έτσι για λίγο με ταξίδεψε σε θάλασσα μακρινή γιατί δεν υπήρχε περίπτωση, κάτι θα της πετούσα εκείνη τη στιγμή και θα με πήγαιναν για …σεξουαλική παρενόχληση.

Θόδωρος Νάσος

Σχολιάστε

