Το Φάντασμα της Όπερας

Ovi_greece_0916_021aΣτις 23 Σεπτεμβρίου του 1909, ξεκίνησε να δημοσιεύεται σε σειρές το μυθιστόρημα του Γάλλου συγγραφέα Gaston Leroux (6 Μαϊου 1868 – 15 Απριλίου 1927), The Phantom of the Opera (τίτλος πρωτοτύπου, Le Fantôme de l’Opéra). Το μυθιστόρημα συνέχισε να εκδίδεται τμηματικά στην καθημερινή γαλλική εφημερίδα Le Gaulois, μέχρι τις 8 Ιανουαρίου του 1910 και τον Μάρτιο του 1910, δημοσιεύθηκε ολόκληρο, από τον Pierre Lafitte. Στο πέρασμα του χρόνου, το έργο έχει προσαρμοστεί σε διάφορες μορφές τέχνης γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία, με κυρίαρχη τη μεταφορά του στην ταινία του Lon Chaney, το 1925 και το μιούζικαλ των Andrew Lloyd Webber, Charles Hart και Richard Stilgoe, το 1986.

Η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Όπερα του Παρισιού, του 19ου αιώνα…

Κεντρικοί χαρακτήρες, ο Ραούλ ντε Σανί και η νεαρή σοπράνο σουηδικής καταγωγής, Κριστίν Ντααέ, με την οποία γνωρίζονται  και αγαπιούνται από παιδιά. Ο παλιός τους έρωτας θα ξαναζωντανέψει, όταν ο Ραούλ θα ακούσει την Κριστίν να τραγουδά. Σε παράλληλο χρόνο, φημολογείται ότι στην όπερα ζει ένα φάντασμα, που δεν προσπαθεί να συγκαλύψει την παρουσία του με κανέναν τρόπο, αντιθέτως μάλιστα, φροντίζει να τη γνωστοποιεί διαρκώς και με κάθε τρόπο. Χαρακτηριστικό δείγμα οι ενέργειές του, όταν η Όπερα του Παρισιού ανεβάζει Φάουστ και η πριμαντόνα Καρλόττα, ενάντια στις απαιτήσεις του, αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση, κατά τη διάρκεια της οποίας χάνει τη φωνή της, ενώ ένας τεράστιος πολυέλαιος πέφτει στο ακροατήριο.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο Ραούλ και η Κριστίν αποφασίζουν να κλεφτούν, όμως μετά την παράσταση του Φάουστ, η Κριστίν πέφτει θύμα απαγωγής από το φάντασμα της όπερας, τον Έρικ, για τον οποίο και η ίδια αρχικά πίστευε, ότι επρόκειτο για κάποιο είδος “Άγγελου της Μουσικής”, ενός μεγάλου “ουράνιου” δασκάλου, στον οποίο απέδιδε και τη δική της μεγάλη καλλιτεχνική πρόοδο. Παραμένοντας όμηρός του για δύο εβδομάδες, συγκλονίζεται από τη φρικτή παραμόρφωση του προσώπου του. Εκείνος, από φόβο ότι θα τον εγκαταλείψει, ανταποκρίνεται στις εκκλήσεις της να την αφήσει ελεύθερη, μόνο με την προϋπόθεση ότι θα φορά για πάντα το δαχτυλίδι του και θα παραμείνει για πάντα πιστή σε αυτόν.

Ο Ραούλ, για να σώσει την αγαπημένη του, αλλά και για να εξιχνιάσει μια σειρά εγκληματικών πράξεων, μεταξύ αυτών και τη δολοφονία του αδελφού του Φιλίπ, αναγκάζεται να διεισδύσει στον κόσμο του Έρικ, ερευνώντας το παρελθόν του και τα σχέδιά του για το μέλλον. Μοναδικός βοηθός του ο Πέρσης, ένας παλιός γνώριμος του Έρικ και ο μόνος που γνωρίζει το σκοτεινό παρελθόν του και τις αυτοκαταστροφικές του τάσεις, στοιχεία πολύτιμα για το παράτολμο εγχείρημα του Ραούλ. Με τη δική του βοήθεια, ο Ραούλ καλείται να σώσει όχι μόνο τη ζωή της Κριστίν, αλλά και ολόκληρο το Παρίσι, από το Φάντασμα της Όπερας…

 

Στο link που ακολουθεί, μπορείτε να παρακολουθήσετε το γνωστό μουσικό θέμα του έργου, σε ερμηνεία Michael Crawford και Sarah Brightman:

https://www.youtube.com/watch?v=_FmGtCIOwB4

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s