Αλληλογραφία – Μέρος 3ο

«Αγαπητέ κύριε Καλαμίδα,
Είμαστε μια επιστημονική ομάδα που ασχολούμαστε αποκλειστικά με την αρχαιολογία και πιστεύουμε ότι το περιοδικό σας είναι το κατάλληλο για να δημοσιεύσουμε τα τελευταία μας ευρήματα.
Ειλικρινά δικός σας
Dr Igor K…..»

«Αγαπητέ Dr Igor K…
Το Ovi θα χαρεί ιδιαίτερα να δημοσιεύσει εργασία σας, άλλωστε το έχουμε ξανακάνει και στο παρελθόν, με άλλες επιστημονικές εργασίες.
Πριν μου στείλετε την εργασία σας, θα μπορούσατε να μου στείλετε μια σύνοψη του θέματος με το οποίο ασχολείστε;
Ευχαριστώ
Θάνος.»

«Αγαπητέ Θάνο,
Σε μια αρχαιολογική έρευνα που κάναμε στην πόλη Β. της Σιβηρίας ανακαλύψαμε την καταγωγή του ανθρώπου, καθώς και αποδείξεις επίσκεψης από ανώτερους πολιτισμούς, που αποδεικνύουν ότι είμαστε απόγονοι λευκής φυλής, από το διάστημα που επικράτησε στους αυτόχθονες μαύρους και κίτρινους.
Dr Igor K…..»

«Igor,
Το Ovi δεν παρουσιάζει ούτε συνδέει το όνομά του με ρατσιστικές δημοσιεύσεις, όχι επειδή φοβάται μην ενοχλήσει, αλλά γιατί είναι εναντίον και τις πολεμά.
Θάνος»

«Φασίστα κομμουνιστή δεν σε χρειαζόμαστε.»

Ovi_greece_0616_090aΔυστυχώς, όλα τα περιοδικά, σάιτ και μπλογκ, έχουμε αντιμετωπίσει την πολλές φορές οργανωμένη επιχείρηση πλησιάσματος από ακραίες, ρατσιστικές και πολλές φορές φασιστικές/ναζιστικές  ομάδες. Για κάποιον λόγο που πιθανώς ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι να μπορούν να εξηγήσουν, αυτές οι ομάδες έχουν πραγματικά ακμάσει μέσα στην ελευθερία – μερικές φορές αναρχία – του ιντερνέτ.

«Αγαπητέ κύριε αρχισυντάκτη του Ovi,
Ελπίζω το μέιλ μου να σας βρίσκει καλά στην υγεία σας.
Είμαστε μια ομάδα σχεδιαστών σάιτ, ειδικευμένοι σε σάιτ σαν το δικό σας, και με λύπη μας θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε, ότι το σάιτ σας είναι πολύ κακοφτιαγμένο.
Γι’ αυτό η ομάδα μας που ειδικεύεται σε αυτής της μορφής τα σάιτ, σας προτείνει

  1. να το φτιάξουμε από την αρχή
  2. να φτιάξουμε εφαρμογή για τα κινητά
  3. να σας φέρουμε στην πρώτη θέση του google με το σωστό marketing.

Ειλικρινά δικός σας
Σονάξι»

«Αγαπητέ Σονάξι,
Σε ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον. Είχα λίγο βήχα στην αρχή της εβδομάδας και σήμερα καούρες από τις μελιτζάνες που έφαγα χτες, αλλά ελπίζω αύριο να νιώθω καλύτερα.
Είμαστε μια ομάδα συγγραφέων, δημοσιογράφων, σχεδιαστών και ΙΤ και με λύπη μας σε πληροφορώ, ότι το σάιτ μας το έχει φτιάξει η δική μας εσωτερική ομάδα, με τις δικές μου προσωπικές οδηγίες, έτσι αυτό που έκανες με το μέιλ σου ήταν να:

  1. προσβάλεις την ομάδα για τους κόπους της
  2. προσβάλεις εμένα προσωπικά για την προσπάθειά μου
  3. μας ενδιαφέρει το μυαλό των ανθρώπων κι όχι τα ρομπότ του google κι εκεί πάμε καλά.

Ειλικρινά
Θάνος»

«Αγαπητέ κύριε αρχισυντάκτη του Ovi,
Η ομάδα μας έχει πολύχρονη εμπειρία στην κατασκευή σάιτ και μόνο εμείς μπορούμε να σας εγγυηθούμε πρώτη θέση στο google.
Περιμένουμε με ανυπομονησία την απάντησή σας για το ξεκίνημα μιας πολύχρονης συνεργασίας.
Ειλικρινά δικός σας
Σονάξι»

«Αγαπητέ Σονάξι,
Δυστυχώς η καούρα παραμένει, πιθανώς να φταίει η tyrokafteri που έφτιαξα. Η ομάδα του Ovi και εγώ δεν θέλουμε να μπούμε πρώτοι στο google, γιατί η κορυφή ζαλίζει και έχουμε έναν συνεργάτη με πρόβλημα υψοφοβίας. Σταματήστε να έχετε αγωνία, δεν κάνει καλό στην πίεση.
Ειλικρινά
Θάνος»

«Αγαπητέ κύριε αρχισυντάκτη του Ovi,
Περιμένουμε απάντησή σας. Σας παρακαλώ απαντήστε αν σας ενδιαφέρει.
Ειλικρινά δικός σας
Σονάξι»

Δεν απάντησα. Απάντησε όμως ο κύριος Σονάξι.

«Αγαπητέ κύριε αρχισυντάκτη του Ovi,
Ελπίζω το μέιλ μου να σας βρίσκει καλά στην υγεία σας.
Είμαστε μια ομάδα σχεδιαστών σάιτ, ειδικευμένοι σε σάιτ σαν το δικό σας, και με λύπη μας θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε, ότι το σάιτ σας είναι πολύ κακοφτιαγμένο.
Γι’ αυτό η ομάδα μας που ειδικεύεται σε αυτής της μορφής τα σάιτ, σας προτείνει

  1. να το φτιάξουμε από την αρχή
  2. να φτιάξουμε εφαρμογή για τα κινητά
  3. να σας φέρουμε στην πρώτη θέση του google με το σωστό marketing.

Ειλικρινά δικός σας
Σονάξι»

Μάλλον είχε ξεχάσει ότι αυτήν τη συζήτηση την είχαμε ξανακάνει. Συνέχισα να μην του απαντώ, την τρίτη φορά που το ξαναέστειλε, μάλλον με έβγαλε από τη λίστα του.

«Αγαπητέ Θάνο,
Το γραφείο μοντέλων μας συμμετείχε στην παρουσίαση νυφικών και εσωρούχων του οίκου Χ……. στο Παρίσι και σας επισυνάπτουμε φωτογραφίες για πιθανή δημοσίευση.
Σας παρακαλούμε μην ξεχάσετε να αναφέρετε το όνομα του γραφείου μας και τους τρόπους επικοινωνίας.
Καλή σας μέρα
Τζέσικα»

Επισυναπτόμενες πραγματικά τρεις φωτογραφίες, με τρία μοντέλα. Και τα τρία φοράνε πέπλο στυλ γάμου, η μια μάλιστα κρατάει και μπουκέτο με λευκά τριαντάφυλλα. Δεν φοράνε τίποτα άλλο. Σαν να πήγαιναν για βάφτιση!!!

«Αγαπητή Τζέσικα,
Με συγκίνηση και ανυψωμένο το …ηθικό (erected) θαύμασα τις φωτογραφίες που μου στείλατε. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι ενδεικτική της δουλειάς σας. Μια σκέψη μόνο, θα θέλατε να μου στείλετε και το κείμενο, που θα συνοδεύει στη δημοσίευση τις φωτογραφίες;
Ευχαριστώ
Θάνος»

«Μια ώρα 120 δολάρια – Μια νύχτα 1500 δολάρια.»

Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν!

«Αγαπητέ Θάνο,
Λέγομαι Γιάγκ, είμαι τελειόφοιτος του πανεπιστήμιου Χ…. της Χ… στην Κίνα και ενδιαφέρομαι για να περάσω τους έξι μήνες της πρακτικής μου εξάσκησης στη δημοσιογραφία στο περιοδικό σας.
Συνημμένα θα βρείτε το βιογραφικό μου και τις συστάσεις δυο καθηγητών μου.
Θερμές ευχές
Γιαγκ.»

Πραγματικά, η επιστολή συμπεριλαμβάνει τρία έγγραφα σε μορφή PDF, όλα στα …κινέζικα. Αλλά στο Ovi, κατά περιόδους και χάρις στη συνεργασία που έχουμε με κάποια πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο, έχουμε δώσει θέσεις interns σε κάποιους, πολύ λίγους και πολύ σπάνια. Σε αυτό όμως συμπεριλαμβάνεται, αφενός η επαφή με τον καθηγητή, αφετέρου η συμπλήρωση μιας σειράς εγγράφων, μιας και η σχέση με τον intern θα είναι διαδικτυακή.

«Αγαπητή Γιανγκ,
Σε πρώτη φάση θα πρέπει να μας φέρετε σε επαφή με τον καθηγητή που σας πρότεινε και μετά καλό θα ήταν, τόσο το βιογραφικό σας όσο και τις επιστολές, να μας τα στέλνατε στα αγγλικά. Παράλληλα έχετε υπ’ όψιν, ότι πριν την έγκριση, θα προηγηθεί διαδικτυακή συνέντευξη παρουσία του καθηγητή σας.
Ευχαριστώ
Θάνος»

Εμένα το μυαλό μου ήταν σε ανάλογες περιπτώσεις.

«Τελικά είναι πολύ γραφειοκρατία. Εγώ ήθελα μόνο σπουδαστική βίζα για έξι μήνες, ώστε να πάρω το επίδομα.»

Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν ξέρω τι να απαντήσω, γιατί ξέρω και την αγωνία αυτών που ζούνε με τη βίζα να λειτουργεί σαν λαιμητόμος και πολύ χειροτέρα, σε εκείνους που δεν έχουν δουλειά. Της απάντησα απλά ότι λυπάμαι.

«Κύριε σας γράφω αυτό το μέιλ, έντονα νευριασμένος.
Είμαι κάτοικος Ντέρμπι και η γυναίκα μου πριν από δυο βδομάδες αγόρασε τηλέφωνο ΝΟΚΙΑ και μοντέλο XXXXXXXXXX από τον εδώ χορηγό συνδέσεων. Μετά από τρεις μόλις μέρες, το τηλέφωνο άρχισε να δημιουργεί προβλήματα και μάλιστα η γυναίκα μου έχασε όλες τις επαφές και τα μηνύματά της, πολλά από αυτά επαγγελματικά.
Απαιτώ άμεση αντικατάσταση και αποζημίωση για τη ζημιά που προκαλέσατε στη γυναίκα μου.
Τόμας»

«Αγαπητέ Τόμας,
Νομίζω ότι ο πιο κατάλληλος να σας λύσει τα προβλήματά σας, είναι αυτός που σας πούλησε το συγκεκριμένο τηλέφωνο κι όχι ένα ψηφιακό περιοδικό.
Ειλικρινά δικός σας
Θάνος»

«Το σάιτ σας είναι φινλανδικό, το ΝΟΚΙΑ είναι φινλανδικό, είστε Φινλανδία. Βρείτε λύση.»

«Αγαπητέ Τόμας,
Κι ο Σιμπέλιους Φινλανδός ήταν, αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να σας βοηθήσει. Παρόλα αυτά, σε μια μικρή έρευνα που έκανα, βρήκα αντιπρόσωπο της ΝΟΚΙΑ στην περιοχή σας (Όνομα – τηλέφωνο – διεύθυνση κλπ.) και νομίζω ότι θα είναι ο πιο κατάλληλος να σας βοηθήσει.
Θάνος»

«Εγώ θέλω τα λεφτά μου πίσω και αποζημίωση κι αυτοί δεν το κάνουν. Έχω διαβάσει ότι εκεί, στη Φινλανδία, έχετε διαφάνεια.»

«Αγαπητέ Τόμας
Και για το εκπαιδευτικό σύστημα θα έχετε διαβάσει. Φήμες είναι και μην πιστεύετε όσα διαβάζετε στον Τύπο. Σας επαναλαμβάνω, ότι η καλύτερη λύση είναι να έρθετε σε επικοινωνία με τον αντιπρόσωπο της ΝΟΚΙΑ.
Θάνος»

«Τελικά όλα αυτά για τη Φινλανδία περί διαφάνειας και τέλειου εκπαιδευτικού συστήματος είναι ψέματα, είστε όλοι καθάρματα.»

Εντάξει, το πρόβλημα λύθηκε. Η Φινλανδία δεν έχει …διαφάνεια! Πώς το έλεγε το σύνθημα; Συνδέουμε ανθρώπους!

«Αγαπητέ κύριε Καλαμίδα,
Πριν από δυο χρόνια το περιοδικό σας δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «περίεργα/ανόητα εγκλήματα». Σε αυτό το άρθρο αναφέρεται η περίπτωση τριών αγοριών 16 ετών, που έκλεψαν ένα αυτοκίνητο και μάλιστα, μετά από ανακοίνωση του τοπικού σερίφη, αναφέρονται και τα ονόματά τους. Το όνομα του γιου μου συμπεριελήφθηκε από λάθος και όπως αποδείχθηκε αργότερα στο δικαστήριο, ήταν μια απλή συνωνυμία που οδήγησε στην αθώωσή του και τη διαγραφή του από οποιαδήποτε μητρώα.
Δυστυχώς όμως και επειδή η κλοπή ήταν βλακώδης, η είδηση μπήκε σε πολλά έντυπα, με το όνομα του γιου μου, όπως το είχε δώσει ο σερίφης και συνεχίζει να υπάρχει σε όλες τις μηχανές αναζήτησης του ιντερνέτ. Την προηγουμένη βδομάδα ο γιος μου, 19 χρονών πια, για μια ακόμα φορά έχασε την ευκαιρία να βρει δουλειά, γιατί κατά τη συνέντευξη του παρουσιάσανε εκτυπώσεις από το «δήθεν» έγκλημά του, κατηγορώντας τον ότι είχε γράψει ψευδώς ότι δεν έχει ποινικό μητρώο.
Μέχρι στιγμής έχω καταφέρει να επικοινωνήσω με (σειρά από εφημερίδες και περιοδικά, συμπεριλαμβανόμενων δυστυχώς και των NY Times και του Newsweek) και οι περισσότεροι έχουν αφαιρέσει από τα άρθρα τους το όνομα του γιου μου. Θα σας παρακαλούσα να κάνετε το ίδιο και στο δικό σας περιοδικό. Μπορώ να σας στείλω τα έγγραφα που τον απεμπλέκουν από την ιστορία και ό,τι άλλο στοιχείο μου ζητήσετε.
Ευχαριστώ για την κατανόηση.»

Το όνομα του νεαρού αφαιρέθηκε αμέσως, δυστυχώς αυτή είναι η σκοτεινή πλευρά του ιντερνέτ και ένα μάθημα, πως όσα γράφονται, μένουν. Πλάκες στο ιντερνέτ δεν γίνονται, γιατί μπορεί να στοιχίσουν και μακροπρόθεσμα. Να σκέφτεστε καλά λοιπόν, κάθε φορά που πρόκειται να γράψετε κάτι για κάποιον.

Με τη μητέρα του νεαρού έχουμε κρατήσει μια επικοινωνία και πάντα ενδιαφέρομαι να μαθαίνω πώς πηγαίνει. Δυστυχώς, δεν δέχθηκαν όλα τα περιοδικά να αφαιρέσουν το όνομά του, πολλά από αυτά αδιαφορώντας τελείως στις συνέχεις εκκλήσεις της μητέρας.

«Kύριε Καλαμίδα
Το περιοδικό σας μου το σύστησε η κοπέλα μου και έχω πολλές διαφωνίες μαζί σας και με αυτά που γράφετε. Το κυριότερο, η κοπέλα μου συμφωνεί με πολλά από αυτά που γράφετε και μας κάνετε να μαλώνουμε.
Θα σας παρακαλούσα να αλλάζατε στυλ και να γράφετε πράγματα πιο λογικά.
Ειλικρινά δικός σας
Μανού»

«Αγαπητέ Μανού
Λυπούμαστε για την επίδραση που έχουμε στη σχέση σας, αλλά έχουμε την κατάλληλη συμβουλή για σας από ανταγωνιστικό περιοδικό, ‘αν ενοχλεί το Ovi και δημιουργεί προβλήματα στη σχέση σας μη το διαβάζετε, cosmopolitan σελίδα 123456’
Θάνος

«Φίλε Θάνο καλησπέρα από την Ελλάδα,
Με τη γυναίκα μου σκεφτόμαστε να μετακομίσουμε Σκανδιναβία και ειδικά Νορβηγία. Έχουμε διαβάσει προσεκτικά αυτά που έχεις γράψει και έχουμε πάρει και πληροφορίες ακόμα κι από την πρεσβεία, αλλά θα θέλαμε μόνο να επιβεβαιώσουμε, ότι η ταυτότητά μας αρκεί, γιατί δεν έχουμε διαβατήρια.
Σε ευχαριστώ
Πάνος»

«Αγαπητέ Πάνο,
Είμαι σίγουρος ότι τόσο στη Νορβηγική πρεσβεία στην Ελλάδα, όσο και στα γραπτά μου ή σε άλλες αναφορές, θα έχετε διαβάσει και θα σας έχουν πει, ότι η Νορβηγία δεν είναι χώρα της ΕΕ και δεν είναι μέλος του Μάαστριχτ. Άρα για να μπείτε στη χώρα, πολύ περισσότερο για να μετοικίσετε, χρειάζεστε διαβατήριο και πιθανώς βίζα ή άδεια εργασίας.
Θάνος»

Θάνο, στη φινλανδική πρεσβεία ρωτήσαμε, εκεί δεν μένεις;»

«Πάνο, εγώ μένω στη Φινλανδία, αλλά εσύ θέλεις να μετακομίσεις στη Νορβηγία.»

«Το ίδιο δεν είναι; Σκανδιναβία δεν είναι και οι δυο;»

Κι όμως συνέχισα να μιλάω μαζί του και πήγε και στη Νορβηγική πρεσβεία και στο τέλος αποφάσισε ότι θέλουν να μετακομίσουν στη …Σουηδία! Κι αυτή Σκανδιναβία είναι!

 

Θάνος Καλαμίδας

 ****************************************

Αν σας ενδιαφέρουν τα προηγούμενα της σειράς αλληλογραφία, το 1ο μέρος το  2ο μέρος το 3ο μέρος

3 σκέψεις σχετικά με το “Αλληλογραφία – Μέρος 3ο

  1. Διάβασα μερικές από τις ιστορίες σου στην κοπέλα μου. Ειδικά αυτή την Νόκια μας έκανε να γελάσουμε πολύ. Σε ευχαριστούμε.

    Παρεμπιπτόντως «Τρίκαλα, κονέκτιν πίπολ» 🙂

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

